بانکبانک و بیمه

تاکید بر رعایت نرخ مصوب سود بانکی در شورای هماهنگی بانک‌ها

در جلسه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی و با حضور نماینده بانک‌های خصوصی، بر رعایت نرخ مصوب سود بانکی تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایبنا، امروز؛ بیست‌وسوم خردادماه ۱۴۰۳ جلسه شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه‌دولتی با حضور مدیران عامل بانک‌ها در دبیرخانه این شورا برگزار شد.

همانطور که پیش از این محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در جلسه اخیر خود با مدیران عامل بانک‌ها بر ضرورت رعایت نرخ مصوب سود بانکی تاکید ویژه داشت، در شورای هماهنگی بانک‌های دولتی با حضور نماینده بانک‌های خصوصی نیز رعایت سود سپرده بانکی مورد تاکید دوباره قرار گرفت.

همچنین در جلسه اخیر معاون نظارت بانک مرکزی با روسای هیات مدیره و کمیته تطبیق بانک‌ها که در ساختمان شیشه‌ای میرداماد برگزار شد، فرشاد محمدپور خطاب به مدیران بانکی گفت که نرخ سود سپرده‌ها در نظام بانکی مشخص است و انتظار داریم که همه بانک‌ها این نرخ را رعایت کنند. به گفته او، سیاست بانک‌مرکزی همان دستورالعملی است که در سال ۱۴۰۱ منتشر شده است و حداکثر نرخ سود در نظام بانکی باید ۲۲.۵ درصد باشد.

در جلسه امروز شورای هماهنگی بانک‌های دولتی و نیمه دولتی، مدیران بانکی حاضر درباره مسائل مهم و حائز اهمیت، از جمله دستورالعمل رعایت نرخ سود سپرده‌های بانکی و مواردی دیگر طبق دستور جلسه، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا