بین الملل

رکورد افزایش نرخ بیکاری در انگلیس شکست

اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرد نرخ بیکاری در سه ماه منتهی به آوریل سال جاری به ۴.۴ درصد رسیده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرد نرخ بیکاری در سه ماه منتهی به آوریل سال جاری به ۴٫۴ درصد رسیده است که بالاترین میزان از سپتامبر ۲۰۲۱ تاکنون به شمار می‌رود.

همچنین بخوانید

با وجود افزایش نرخ بیکاری، رشد دستمزدها همچنان قوی باقی‌مانده و درآمدها سریع‌تر از قیمت‌ها افزایش‌یافته است. افزایش دیگر، در نرخ عدم تحرک ایجادشده است زیرا بیش از یک‌پنجم افراد در سن کار به‌طور فعال به دنبال کار نبوده‌اند. ارقام این ماه همچنان نشان می‌دهد که ممکن است بازار کار در حال سرد شدن باشد.

طبق اعلام مرکز آمار انگلیس، درآمدهای منظم بدون تغییر نسبت به ماه قبل با سرعت سالانه ۶ درصد افزایش یافته است. بااین‌حال، پس از حذف تأثیر تورم، دستمزد با سرعت سالانه ۲٫۹ درصد افزایش یافت که بالاترین میزان از اوت ۲۰۲۱ تاکنون به شمار می‌رود.

اقتصاددانان به دلیل افزایش «دستمزد ملی» در ماه آوریل، انتظار افزایش حقوق را داشتند. در پی این تحول، دستمزد برای افراد ۲۱ ساله و بالاتر، به ۱۱٫۴۴ پوند در ساعت افزایش یافت که ۹٫۸ درصد بیشتر از سال گذشته است.

باوجود تأکید اداره آمار بر کوچک بودن نمونه نظرسنجی، این آمار با ارقام جدیدتر در مورد حقوق و دستمزد کارفرمایان که نشان می‌دهد تعداد کارمندان بین مارس و آوریل ۳۶ هزار نفر کاهش‌یافته و همچنان به کاهش خود ادامه می‌دهد، پشتیبانی می‌شود. تعداد مشاغل خالی هم ۹ هزار مورد کاهش‌یافته و به ۹۰۴ هزار مورد رسیده است.

ارقام مرکز آمار نشان داد که ۲۲٫۳ درصد از بزرگ‌سالان در سن کار در انگلیس به‌طور فعال به دنبال کار نیستند، یعنی جمعیتی بیش از ۹ میلیون نفر. نگرانی‌ها در مورد تأثیر کمبود کارگر بر اقتصاد انگلیس افزایش‌یافته است و نرخ بی‌تحرکی در میان بزرگ‌سالان از زمانی که برای اولین بار در طول همه‌گیری افزایش یافت، در سال‌های اخیر به‌طور مداوم در سطح بالایی باقی‌مانده است.

آخرین داده‌ها توسط بانک مرکزی انگلیس موردمطالعه قرار خواهد گرفت تا به تصمیم‌گیری در مورد زمان‌بندی اولین کاهش نرخ بهره از زمان شروع همه‌گیری کمک کند. این بانک هفته آینده برای بحث در مورد نرخ‌های بهره تشکیل جلسه خواهد داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا