بانکبانک و بیمه

علی ابدالی تأکید کرد: نسبت مطلوب مطالبات غیرجاری (NPL) بانک سینا ناشی از رعایت بهداشت اعتباری و مراقبت‌های حوزه حقوقی است

مدیرعامل بانک سینا در بازدید از واحدهای ستادی و شرکت‌های زیر مجموعه بانک سینا گفت: اجرای سیاست‌ها و پیشبرد اهداف این بانک در ارائه خدمات ارزش‌آفرین به گروه‌های مشتریان با جدیت دنبال می‌شود.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک سینا، علی ابدالی، مدیرعامل بانک سینا در بازدید از بخش‌های مختلف معاونت حقوقی و مطالبات این بانک، با اشاره به اهمیت فعالیت‌های این حوزه که نتایج آن، حفظ منافع بانک را در پی دارد، گفت: کار در واحدهای حقوقی و مطالبات، نیازمند دانش و تجربه عمیق در زمینه قوانین و مقررات مالی و اعتباری، توانایی مذاکره و پیگیری حقوقی قوی، و آشنایی با روش‌ها و ابزارهای مدیریت ریسک است.
وی افزود: هدف اصلی از فعالیت‌های حوزه حقوقی و وصول مطالبات، حفظ منافع بانک و کاهش میزان مطالبات معوق و ریسک‌های اعتباری است.
مدیرعامل بانک سینا با تأکید بر تسریع در رسیدگی به وضعیت پرونده‌های حقوقی، تصریح کرد: استفاده از خرد جمعی و بهره‌گیری از نظرات خبرگان در مواجهه با پرونده‌های حقوقی در محاکم و دادگاه‌ها، منجر به ارتقای کیفی و کمی عملکرد واحدهای حقوقی بانک خواهد شد.
به گفته ابدالی، پایین بودن شاخص «NPL» بانک سینا تبیین کننده اقدامات مطلوب این بانک در زمینه رعایت بهداشت اعتباری و مراقبت‌های حوزه حقوقی و وصول مطالبات است و این روند مثبت باید با جدیت دنبال شود.
ابدالی در بازدید از شعبه فیجیتال بانک سینا، گفت: یکی از راهبردهای اصلی بانک سینا، ارائه خدمات بانکی دیجیتال و پلتفرمی به مشتریان است که بر این اساس، محصولات نوآورانه و خلّاقانه بانک در «سرزمین هوشمند سینا» شکل گرفته است و ضرورت دارد در جهت بهسازی و یکپارچگی عملکرد شعبه فیجیتال بانک، فرایندهای آن تغییر یابد.
مدیرعامل بانک سینا در بازدید از اداره مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، نظام بانکی را جبهه اصلی مبارزه با «پولشویی و تأمین مالی تروریسم» دانست و گفت: اداره مبارزه با پولشویی در بانک‌، نقش حیاتی در حفظ سلامت و یکپارچگی سیستم مالی دارد. این اداره مسئول اجرای برنامه‌ها و سیاست‌هایی است که به‌منظور شناسایی، پیشگیری و مقابله با فعالیت‌های پولشویی و تأمین مالی تروریسم طراحی شده‌اند و لازم است از طریق مانیتورینگ مستمر، نظارت و ارزیابی مداوم فعالیت‌های مشتریان به‌منظور شناسایی فعالیت‌های مشکوک با جدیت بیشتر دنبال شود.
ابدالی در ادامه در بازدید از شرکت‌های «مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن» و «صرافی سینا» با اشاره به ضرورت پیاده‌سازی و اجرای حاکمیت شرکتی در شرکت‌های زیر مجموعه بانک سینا، تأکید کرد: فعالیت‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری در زمینه اوراق بهادار و ارائه خدمات ارزی به گروه‌های مشتریان، منجر به شکل‌گیری زنجیره ارزش خدمات و تکمیل سبد محصولات و خدمات بانک می‌شود که در نهایت ارتقای کیفیت سودآوری بانک را به دنبال دارد.
وی ارائه خدمات ارزی از طریق شرکت صرافی سینا را عاملی مهم در جهت رفع نیازهای مشتریان توصیف کرد و افزود: ارائه خدمات بهینه و مطلوب ارزی از طریق صرافی سینا در شرایطی که تحریم‌های ظالمانه، فعالیت‌های مربوط به تجارت بین‌الملل را با مشکلات عدیده‌ای مواجه ساخته است، موجبات تسهیل و رونق تولید و تجارت در صنایع مختلف اعم از پتروشیمی، فولاد و… را به همراه خواهد داشت.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا