صنعت، معدن، تجارتمعدن

معادن انفال است و منافع آن به مردم برمی گردد

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهار داشت: معادن برای مردم است و حتما منافع آن به صوت مستقیم و غیرمستقیم به مردم برمی گردد.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) محمدرضا موثقی نیا رئیس هیات عامل این سازمان در بازدید از معدن طلای موته اعلام کرد: آیت الله رئیسی رئیس جمهور شهید، به استناد فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر عقب ماندگی در معادن بر توسعه و پیشرفت فعالیت های معدنی تاکید داشتند که این وظیفه ما را سنگین تر می کند.

وی با بیان این نکته که وقتی کشور ما چنین گنجینه های عظیمی دارد نباید در کشور مردم با سختی زندگی کنن افزود: ما در دولت وظیفه داریم این ثروت نهفته در زمین را وارد چرخه اقتصاد کشور کنیم و معادن را با حداکثر ظرفیت وارد چرخه بهره برداری کنیم.

موثقی نیا اظهار داشت: معادن برای مردم است و حتما منافع آن به صوت مستقیم و غیرمستقیم به مردم برمی گردد زیرا معادن انفال محسوب می شوند و دولت با ۷۵ درصد از سودی که از معدن به صورت مستقیم به خزانه دولت واریز می شود برای این مهم برنامه ریزی می کند.
وی درباره ۲۵ درصد الباقی نیز یادآور شد به برنامه های توسعه ای خود معدن تعلق می گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: در مسئولیت اجتماعی نیز طبق مقررات باید عمل کنیم و چون معدن طلای موته در روستا است؛ باید توجه خاص به اهالی این محدوده شود.
وی گفت: امیدواریم با کمک مدیرعامل و مسئولان محلی، این معدن بتواند در نهایت آرامش و بازدهی بالا فعالیت خود را توسعه دهد.

در ابتدا خلیلی مدیر مجموعه گزارشی از روند فعالیت معدن موته ارائه کرد و از ایجاد اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم در معدن خبر داد.
سپس کاظمی طبا فرماندار شاهین شهر و میمه ضمن تشکر از همکاری معدن موته در جهت مشارکت در رفع مشکلات منطقه و ایجاد شغل و استخدام نیروهای بومی گفت انتظاری از معدن نداریم مگر کمک بیشتر به مردم منطقه در جهت رفع محرومیت.
در این جلسه حیدریان بخشدار میمه شاهین آذری مدیر کل صمت استان اصفهان جلیلی حراست و توکل مدیر روابط عمومی اداره کل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان نیز حضور داشتند./ پایان خبر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا