صنعت، معدن، تجارتمعدن

موثقی نیا: ارایه تسهیلات صندوق بیمه معدنی حمایت از معدنکاران، اشتغالزایی و رونق تولید را به همراه خواهد داشت

موثقی نیاگفت: ارایه تسهیلات صندوق بیمه معدنی ضمن حمایت از معدنکاران، اشتغالزایی و رونق تولید را به همراه خواهد داشت و این صندوق برنامه های خود را با هدف تحقق این مهم پیگیری کند.

به گزارش واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران( ایمیدرو)، نشست کنترل مدیریت صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با حضور مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این صندوق برگزار شد.

محمدرضا موثقی نیا در در این نشست بیان داشت: حمایت این نهاد از معادن، حوزه های زغال سنگ، سنگ تزئینی، فلزی، کانی های صنعتی، مواد طبقه یک و واحدهای کانه آرایی و فرآوری را در بر می گیرد.
وی گفت: صندوق در بخش بیمه نامه و ضمانتنامه سرمایه گذاری اکتشاف نیز خدماتی ارایه می کند که این موضوع در راستای توسعه اکتشافات و از اولویت های ایمیدرو به شمار می رود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه کارکرد اصلی صندوق بیمه معدنی صدور ضمانتنامه است، عنوان کرد: صندوق بیمه باید بر حسب بحث جغرافیا، نوع ماده معدنی، مقیاس معدن راهبردهای مختص به آن را در نظر گرفته و بر اساس شرایط، خدمات ارایه کند.
موثقی نیا افزود: ارایه تسهیلات صندوق بیمه معدنی ضمن حمایت از معدنکاران، اشتغالزایی و رونق تولید را به همراه خواهد داشت و این صندوق برنامه های خود را با هدف تحقق این مهم پیگیری کند.

راهبردهای کلان صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی
در این نشست مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی طی سخنانی اعلام کرد: ضمانت نامه و بیمه نامه های این صندوق بر حسب نوع معدن به اعتباری و سرمایه گذاری تقسیم می شود که شامل حوزه های اکتشاف، بهره برداری، ماشین آلات حفاری، معدنی و آماده سازی است.
حسن یونسیان افزود: راهبردهای کلان صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی طبق سند استراتژی در شش بخش دنبال می شود.
وی تصریح کرد: ارتقای توان مالی و توسعه سبد درآمدی صندوق، تنوع بخشی به سبد محصولات و خدمات، توسعه تعامل و مشارکت با نهادهای مکمل، ارتقای سطح بهره وری سازمانی و بلوغ سیستمی و همچنین ارتقای کیفیت و دسترسی پذیری خدمات، از راهبردهای کلان صندوق محسوب می شود.
گفتنی است،صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی با هدف توسعه بخش معدن و صنایع معدنی و به منظور پوشش بیمه ای متقاضیان و سرمایه گذاران بخش معدن، ارایه خدمات صدور بیمه نامه و ضمانتنامه را دنبال می کند. این صندوق ارایه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها را نیز در برنامه های خود گنجانده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا