ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

خدمات پیام‌رسان‌های داخلی به نامزدهای انتخابات اعلام شد

همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ظرفیت‌ها و امکانات پیام رسان‌های داخلی برای نمایندگان نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تشریح شد.

به گزارش آرمان اقتصادی، با نزدیک شدن به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و اعلام اسامی نامزهای انتخاباتی از سوی وزارت کشور قرار است این انتخابات هشتم تیرماه برگزار شود.

بنابراین فضای مجازی بستر بسیار خوبی برای ارائه دیدگاه‌ها و برنامه‌ها برای کاندیدهای انتخابات ریاست جمهوری است و اخیرا پیشنهاد شد هر ۶ کاندیدا از این فضا جهت ارائه برنامه‌ها استفاده کنند. مرکز ملی فضای مجازی هم برای کمک به استفاده درست کاندیدها از فضای مجازی برنامه ریزی بسیار خوبی انجام انجام داده است.

در این راستا به تازگی در نشستی که با حضور معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی، نماینده ستاد تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری وزارت کشور، نمایندگان پیام رسان‌های ایرانی، نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری و برخی مدیران ارشد برگزار شد، ظرفیت ها و امکانات پیام رسان های داخلی در حوزه تبلیغات مهم ترین رویداد سیاسی کشور تبیین شد.

در این نشست، حامد منکرسی- معاون سیاستگذاری و اعتبار بخشی سازمان فناوری اطلاعات ایران- با اشاره به وجود بیش از ۴۵ میلیون کاربر ایرانی در پیام رسان های ایرانی، این فضا را برای تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری بسیار مناسب دانست و اظهار کرد: سابقه تبلیغات نامزدهای انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در بستر پیام رسان های داخلی، نشان می‌دهد تجربیات خوبی در این زمینه به ثبت رسیده است.  بنابراین با توجه به امکاناتی که پیام رسان های ایرانی در اختیار نامزدها قرار می دهند، پیش بینی می شود، تبلیغات این دوره از انتخابات برای نخستین بار در بستر پیام رسانهای داخلی بیشتر از سالهای قبل باشد.

وی، هم چنین از تخصیص ۲۰ گیگابایت، اینترنت هدیه رایگان توسط وزارت ارتباطات و با همکاری اپراتورها به کاربران ایرانی اختصاص داده است تا بتوانند از این ترافیک برای قرار گرفتن در جریان اخبار انتخابات از طریق پیام رسان های داخلی قرار بگیرند و ادامه داد: یکی از مهم ترین نکاتی که پیام رسان‌ها در جریان تبلیغات انتخاباتی نامزدها باید توجه داشته باشند، رعایت اصل بی طرفی و فراهم کردن فضای عادلانه برای تمامی نامزدهاست. به طوری که نامزدهای انتخابات بتوانند به طور برابر از این امکانات بهره مند شوند.

منکرسی از امکان ثبت گزارشات مردمی در خصوص ثبت تخلفات نامزدها در پیام رسان های داخلی خبر داد که توسط کارگروه متشکل از معاونت فضای مجازی دادستانی و وزارت کشور پیگیری می شود.

در ادامه این نشست، نمایندگان پیام رسان‌های آی گپ، ایتا، بله، ویراستی، گپ و روبیکا به معرفی خدمات و امکانات تبلیغاتی خود به نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پرداختند و به پرسش‌های آنها پاسخ دادند.

برخی از مهم ترین خدمات ارائه شده به تفکیک پیام رسان آی گپ می توان به اعطای نشان تایید یا تیک آبی به کانال نامزد، ارسال پیام انبوه به کاربران، امکان پوش نوتیفیکیشن به کاربران، ثبت بنر در بخش کانال های جذاب و پین گفت و گو اشاره کرد.

همچنین پیام رسان ایتا به طور ویژه امکانی را ایجاد کرده است که طی آن، با ارسال کد انتخاباتی نامزد در وزارت کشور به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۷۱۷، لینک عضویت در کانال همان نامزد، برای فرد متقاضی ارسال شود. برخی دیگر از خدمات تبلیغاتی دیگر ایتا عبارت از: اعطای نشان تایید یا تیک آبی به کانال نامزد، پین رایگان تا ۲۰ میلیون بازدید، عضویت پیامکی خودکار و معرفی کانال دارای تیک آبی نامزد در صفحه اختصاصی کاربران است.

برخی از مهم ترین خدمات ارائه شده به تفکیک پیام رسان  بله می توان به اعطای نشان تایید یا تیک آبی به کانال نامزد، پین رایگان تا ۱۰ میلیون بازدید، معرفی کانال رسمی نامزد در بخش «ویترین» و ارائه بسته‌های مختلف تبلیغاتی اشاره کرد.

علاوه بر موارد گفته شده پیام رسان گپ هم امکاناتی را مانند اعطای نشان تایید یا تیک آبی به کانال نامزد، امکان استفاده نامحدود از ظرفیت پخش زنده گپ برای نامزدها، ویترین اختصاصی پخش زنده‌های در حال اکران نامزدها از صدا و سیما با پیام رسان گپ، ویترین اختصاصی انتخابات جهت معرفی کانال‌ها و گروه‌ها، ستادهای انتخاباتی کاندیداها، ربات ویژه هر کاندیدا با امکانات فوق العاده شامل: لیست و گروه های کانال‌ها، لیست و آدرس ستادهای انتخابات، ظرفیت نمایش تبلیغات همسان در محیط عمومی گپ و امکان درج بنرهای تبلیغاتی در ویترین عمومی گپ و یا ویترین اختصاصی انتخابات در نظر گرفته است.

  همچنین فعال سازی و تخصیص نشان رسمی برای نامزدهای تایید شده از طرف ستاد انتخابات، راه اندازی اکانت رسمی ستاد انتخابات کل کشور بر بستر ویراستی و معرفی این اکانت استفاده از ظرفیت پخش زنده ویراستی، نمایش تیزرهای تبلیغاتی نامزدها در ویرانما، راه اندازی انواع پویش ها، نظرسنجی های مردمی و نمایش ویژه ویراست های تبلیغاتی نامزدها در بخش شتاب دهنده ویراستی برخی از مهم ترین امکاناتی است که در شبکه اجتماعی ویراستی فراهم شده است.  

طبق اعلام سازمان فناوری اطلاعات ایران، پیام رسان روبیکا هم همانند سایر پلتفرم ها امکاناتی مانند تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار تبلیغاتی برای نامزدها که ۵۰۰ میلیون آن برای پین و یک میلیارد تومان برای پیامک قابل استفاده است، ایجاد صفحه لندینگ برای نامزدها به تفکیک نوع محتوا، نمایش تبلیغات نامزدها در بخش VOD، ارسال گزارش های روزانه برای نامزدها، پخش زنده، نظرسنجی و ایجاد قسمت پین استانی را در نظر گرفته است.

گفتنی است روز گذشته اولین نشست ستاد انتخابات مرکز ملی فضای مجازی با حضور اعضای ستاد و نمایندگان نامزدهای انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد. در این نشست، درباره ماموریت‌های این ستاد و همچنین بسته خدمات مرکز ملی فضای مجازی که قرار است به ستادها ارائه شود، توضیح داده شد.

ستاد انتخابات مرکز ملی فضای مجازی با توجه به نقش و اهمیت فضای مجازی، در تعامل با سکوها و پلتفرم های داخلی و زیرساخت‌های موجود در مرکز ملی فضای مجازی در این نشست به ستادهای کاندیداها خدمات مختلفی در حوزه‌های توزیع درست برنامه‌های کاندیداها، رصد و پایش فعالیت های انتخاباتی، استفاده از زیرساخت های فضای مجازی کشور در جهت ارتباط با مردم و … دسترسی هایی را ارائه کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا