بورسفرابورس

سیاست‌های اقتصادی مبتنی بر آرامش و ثبات بازار سرمایه باشد

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مجلس دوازدهم با بیان این که سیاست‌های اقتصادی دولت باید مبتنی بر ایجاد آرامش و ثبات در بازارها به‌ویژه بازار سرمایه باشد، اظهار داشت: با اصلاح سیاست‌های پولی و مالی انتظار می‌رود شاهد ورود نقدینگی به سمت بازار سرمایه باشیم.

جبار کوچکی‌نژاد

جبار کوچکی نژاد، با اشاره به نقش مهم بازار سرمایه در رشد و توسعه بنگاه‌های اقتصادی به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) ، گفت: این بازار با تجمیع سرمایه‌ها، تأمین منابع مالی برای شرکت‌ها را رقم می‌زند که نتیجه آن رشد فناوری و تجاری شدن ایده‌های نوآورانه و در نهایت بهبود رشد اقتصاد است.

وی با بیان این که هدایت سرمایه‌ها به سمت تولید باعث می‌شود بنگاه‌ها و واحدهای اقتصادی بتوانند طرح‌ها و پروژه‌هایی را اجرا کنند که توجیه اقتصادی داشته باشد، افزود: با این اتفاق نه تنها سرمایه‌گذاری بلکه تولید نیز رونق می‌گیرد.

عامل اصلی نجات اقتصاد

این نماینده مجلس، رشد تولید را عامل اصلی نجات اقتصاد برشمرد و گفت: تنها راه افزایش تولید بنگاه‌های اقتصادی ورود به بورس است؛ چراکه این بازار بستری را ایجاد کرده که پول‌های سرگردانی که باعث افزایش حجم نقدینگی می‌شود و تورم‌زاست، وارد چرخه تولید شود. بر این اساس باید با دیدگاه مثبت تری به بورس نگاه کرد تا بازار سرمایه بتواند اقتصاد را نجات دهد.

کوچکی نژاد ادامه داد: تلاش دولت در حوزه اقتصاد به ویژه حمایت از بازار سرمایه باید بیش از پیش افزایش یابد تا علاوه بر فراهم شدن زمینه لازم برای رشد بازارهای مالی، سوداگری و نوسانات در بازارها از جمله بازار سهام نیز کاهش یابد.

ایجاد آرامش و ثبات در بازارها

این نماینده مجلس با تاکید بر این که سیاست‌های خلق الساعه و یک شبه موجب بی‌اعتمادی سهامداران می‌شود، افزود: سیاست‌های اقتصادی دولت باید مبتنی بر ایجاد آرامش و ثبات در بازارها به‌ویژه بازار سرمایه باشد، با اصلاح سیاست‌های پولی و مالی انتظار می‌رود شاهد تسریع در حرکت پول از سایر بازارها به سمت بازار سرمایه باشیم.

رشد تولید و حضور همه جانبه مردم در سرمایه‌گذاری

کوچکی نژاد تصریح کرد: دولت سیزدهم باید در کنترل تورم پیش قدم باشد و بیشترین تمرکز خود را بر رشد تولید و حضور همه جانبه مردم در سرمایه گذاری و جلب آنان به بازار سرمایه بگذارد تا شاهد رونق تولید باشیم. همچنین، دولت می‌بایست با آزاد کردن بخشی از منابع و تزریق آن به بازار سرمایه، نیاز بازار را برطرف کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا