بورسفرابورس

قانون تامین مالی تولید، فرصتی جدید برای بازار سرمایه/ نرخ رشد سرمایه‌گذاری بهبود می‌یابد

محمدرضا پور ابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: قانون تامین مالی تولید یک فرصت جدید و استثنایی برای بازار سرمایه و فعالان اقتصادی است.

پورابراهیمی

محمدرضا پورابراهیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، با اشاره به اجرای قانون تامین مالی تولید و نقش بازار سرمایه در تحقق اهداف مربوط به این قانون، گفت: با توجه به این که تامین مالی یکی از مشکلات شرکت‌های تولیدی است، لذا هدف از ابلاغ و اجرای این قانون تسهیل فرآیندهای مختلف تامین مالی و هدایت نقدینگی به بخش‌های تولیدی است.

ظرفیت بالای بازار سرمایه برای اجرای قانون تامین مالی تولید

وی، ابلاغ قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها را یکی از اقدامات مهم مجلس یازدهم ذکر کرد و افزود: بازار سرمایه بالاترین ظرفیت را برای اجرای این قانون دارد و با توجه به ویژگی‌های حوزه اقتصادی، اساسی‌ترین و مهم‌ترین نقش را برای اجرای این قانون، بازار سرمایه ایفا خواهد کرد.

تهیه و تدوین آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های جدید

پورابراهیمی در ادامه عنوان کرد: با توجه به احکام جدید در این قانون، زیرساخت‌ها نیز باید متناسب با آن فراهم شود. از این رو، به نظر می‌رسد بازار سرمایه نیز متناسب با این قانون آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط را تهیه و تدوین کند.

شناخت فعالان اقتصادی با ابزارهای مالی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر این که قانون تامین مالی تولید یک فرصت استثنایی برای بازار سرمایه و فعالان اقتصادی است، اظهار داشت: طبق این قانون هم فعالان اقتصادی و هم بازار سرمایه از ظرفیت این قانون بهره‌مند خواهند شد و فعالان نیز از طریق ابزارها و روش‌های جدیدی که در قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها تعریف شده، بیش از پیش با بازار سرمایه و ظرفیت‌های آن در تامین مالی آشنا می‌شوند.

پورابراهیمی، پایین بودن نرخ رشد سرمایه‌گذاری در اقتصاد را اصلی‌ترین مساله موجود در کشور دانست و گفت: امید می‌رود با اجرای قانون تامین مالی تولید شاهد رونق سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی باشیم.

گفتنی است؛ قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها از جمله قوانین مهم و کلیدی در کشور است که با هدف، توسعه و تسهیل تامین مالی بخش‌های تولیدی و زیرساختی کشور ابلاغ شده و انتظار می‌رود اجرای این قانون به افزایش سرمایه‌گذاری، ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی کشور کمک قابل توجهی کند و در صورت اجرای درست آن می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را جلب و آنها را به سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی و زیرساختی ترغیب کند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا