انرژی

افزایش ۱۳ درصدی ‌ظرفیت‌ شبکه برق خوزستان در دولت سیزدهم

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: از ابتدای دولت شهید رییسی تا ابتدای سال جاری، ۱۳ درصد به ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع برق این شرکت افزوده شد.

علی اسدی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اقدامات تاثیرگذار وزارت نیرو در دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های صنعت برق، اظهار کرد: ظرفیت‌ پست‌های انتقال و فوق توزیع این شرکت از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ابتدای سال ۱۴۰۳ از ۳۱ هزار و ۹۶۲ مگاولت آمپر به ۳۶ هزار و ۱۶۱ مگاولت آمپر افزایش پیدا کرده است که رشد ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید

وی افزود: در همین بازه زمانی در بخش توسعه خطوط نیز طول خطوط انتقال و فوق توزیع شبکه این شرکت، از ۹ هزار و ۲۲۲ کیلومتر مدار به ۹ هزار و ۵۶۲ کیلومتر مدار افزایش یافته که ۳.۷ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به رشد ۳.۸ درصدی ظرفیت نیروگاهی، عنوان کرد: ظرفیت نیروگاهی در این بازه زمانی در مجموع مقیاس بزرگ و کوچک از ۱۵ هزار و ۸۹۰ مگاوات به ۱۶ هزار و ۴۸۹ مگاوات رسیده است.

اسدی اضافه کرد: بار مصرفی شبکه نیز از ۸ هزار و ۸۳ مگاوات به ۸ هزار و ۹۹۱ مگاوات رسیده که رشد ۱۱.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی تاکید کرد: توجه ویژه دولت سیزدهم به خدمت‌رسانی به مردم و توسعه شبکه برق باعث شد که برق فصول تابستان سال‌های خدمت دولت سیزدهم، بدون خاموشی تامین و در پایداری کامل باشد و همچنین در تابستان سال جاری نیز عبور موفق از پیک مصرف رقم خواهد خورد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا