صنعتکسب و کار

چگونه قالیشویی معتبر پیدا کنیم؟

چگونه یک قالیشویی معتبر پیدا کنیم؟ نکات بسیار مهم که باید برای انتخاب یک قالیشویی خوب و معتبر به آنها توجه کرد

 

یکی از اصلی‌ترین اجزای دکوراسیون هر خانه ایرانی، فرش است. این جزء مهم و اصلی خانه مانند هر چیز دیگری به مرور زمان ممکن است کثیف شود و این موضوع باعث تاثیر منفی در ظاهر کلی خانه می‌شود؛ به‌همین دلیل نیاز به شستشوی دوره‌ای فرش احساس می‌شود. در گذشته بسیاری از ایرانی‌ها از روش‌های شستشوی سنتی استفاده می‌کردند و در حیاط خانه خود، فرش‌ها را می‌شستند.

همچنین بخوانید

امروزه به‌دلیل افزایش زندگی‌های آپارتمانی و پیشرفت فناوری در ابزارهای شستشو، آمار شستشوی سنتی فرش بسیار پایین آمده است؛ زیرا روش‌های سنتی شستشوی فرش، انرژی، آب و مواد شوینده بالایی مصرف می‌کنند و بسیاری از افراد حیاط یا فضایی برای شستشوی فرش خود ندارند. از این‌رو استفاده از خدمات شستشوی فرش بسیار رواج یافته و بسیاری به‌دنبال یک قالیشویی معتبر هستند. با افزایش چشمگیر تعداد قالیشویی‌ها، انتخاب یک قالیشویی مناسب کمی دشوار شده است. در ادامه شما را درخصوص انتخاب یک قالیشویی مناسب راهنمایی می‌کنیم.

۷ معیار در انتخاب یک قالیشویی معتبر

یک قالیشویی خوب، قالیشویی است که فرش شما را به بهترین نحو بشوید، بدون آن‌که از کیفیت و زیبایی فرش کاسته شود. متاسفانه، برخی قالیشویی‌ها فرش را سالم تحویل می‌گیرند؛ اما با نقص‌هایی مانند پارگی، تداخل رنگ، سوراخ و … تحویل می‌دهند؛ بنابراین، در هنگام انتخاب قالیشویی باید دقت کنید و به ۷ معیار زیر توجه داشته باشید.

۱. جواز قالیشویی از اتحادیه رسمی

قالیشویی خوب و دارای اعتبار، نقش بسیاری در ماندگاری فرش دارد. یک قالیشویی مناسب باید جواز داشته باشد و تمامی استانداردهای بین‌‌المللی را در خصوص استفاده از ابزار و روش‌های اصولی قالیشویی رعایت کند. قالیشویی دارای مجوز قالیشویی است که عضو اتحادیه قالیشویان باشد. (با تماس به این سازمان می‌توانید این مورد را بررسی کنید.)

مجاز بودن قالیشویی بسیار مهم است و یکی از موارد تضمین‌کننده سالم ماندن فرش شما پس از شستشو است؛ زیرا در خصوص بروز مشکل و نقص فرش، اتحادیه می‌تواند پاسخگوی شما باشد و در جهت رفع خسارت وارده اقدام کند؛ بنابراین، در انتخاب قالیشویی دقت کنید و قالیشویی دارای جواز را انتخاب کنید.

البته ممکن است برخی قالیشویی‌ها در طی تماس یا مشاوره تلفنی ادعا کنند که عضو اتحادیه قالیشویی هستند؛ اما بهتر است به حرف آن‌ها اکتفا نکنید و در زمان تحویل فرش به قالیشویی، مجوز قالیشویی را از آن‌ها بخواهید.

در هنگام انتخاب قالیشویی معتبر، تنها به تبلیغات‌ فریبنده توجه نکنید و قبل از ثبت سفارش، خدمات قالیشویی را از هر نظر بررسی کنید؛ زیرا در بسیاری از این تبلیغات برای جذب مشتری وعده‌های دروغین داده می‌شود که هیچکدام صحت ندارند و تنها یک حقه تبلیغاتی هستند. قالیشویی دارای اعتبار به‌طور حتم باید دارای شماره ثبت نیز باشد؛ بنابراین، در هنگام انتخاب به شماره ثبت قالیشویی نیز توجه کنید.

۲. خوش‌نام بودن و سابقه قالیشویی

بررسی سابقه و میزان شهرت قالیشویی نیز در انتخاب آن اهمیت دارد. سعی کنید قالیشویی را انتخاب کنید که دوستان و آشنایان شما مشتریشان بوده‌اند و از خدماتشان راضی هستند؛ اما توجه کنید که این معیار کمی شخصی است و نمی‌توان براساس آن تصمیم‌گیری نهایی را انجام داد؛ زیرا نظرات افراد به‌طور معمول متفاوت است و معیارشان از تمیزی فرش با دیگری فرق دارد.

شما می‌توانید نام قالیشویی را در اینترنت جستجو کنید و نظر مشتریان قالیشویی را مطالعه کنید. قبل از انتخاب قالیشویی، ابتدا مشخصات آن را بررسی کنید و تا حد امکان با کسانی که تجربه استفاده از این خدمات را داشته‌اند، تبادل اطلاعات کنید. با استفاده از نظرات افراد مختلف و مشتریان، با ویژگی‌های مختلف قالیشویی مورد نظر بیشتر آشنا شوید. به این ترتیب، می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری داشته ‌باشید و خیالتان از بابت اعتبار قالیشویی کمی راحت می‌شود.

۳. متدهای به‌کاررفته در قالیشویی

می‌توانید قبل از پیدا کردن قالیشویی معتبر، تمامی متدهای شستشوی فرش را در گوگل مطالعه کنید، از مزایا و معایب این متدها آگاه شوید و اطلاعاتی در این باره به‌دست آورید. بعد از انتخاب قالیشویی از کادر آن درباره روش‌های شستشوی فرش سوال کنید. پس از توضیح پرسنل قالیشویی و اطلاع از روش شستشوی فرش، می‌توانید تصمیم‌گیری بهتری داشته باشید و باتوجه‌به نیاز و خواسته‌هایتان قالیشویی مناسب را انتخاب کنید.

روش‌های مختلف شستشوی فرش، هرکدام مزایا و معایب متفاوتی دارند. روش‌های شستشو روی تمیزی و حفظ کیفیت فرش تاثیر بسیاری دارند. قالیشویی خوب باید از بهترین روش‌ها برای شستشو و خشک کردن فرش استفاده کند تا با کمترین آسیب، فرش شما را تمیز کند.

۴. به تعرفه و قیمت خدمات توجه کنید

قیمت و تعرفه قالیشویی برای شستشوی فرش لزوما تعیین‌کننده بد یا خوب بودن آن نیست. درست است که قیمت قالیشویی تاثیر بسیاری در تصمیم‌گیری شما دارد؛ اما توجه کنید که به‌طور معمول قالیشویی‌هایی که اختلاف قیمتی بسیاری با سایر قالیشویی‌ها دارند، فرش شما را سطحی‌تر می‌شویند.

در چنین شرایطی فقط در ابتدا فرش شما تمیز به نظر می‌رسد و پس از مدتی کثیفی‌های فرش نمایان می‌شوند. این به این معنی است که پرسنل قالیشویی، وقت زیادی برای شستشوی فرش شما صرف نکرده‌اند و تبحر بالایی ندارند. از این‌رو، صرف هزینه برای این دسته از قالیشویی‌ها، بیهوده است.

۵. مراقب کلاهبرداری‌ها باشید!

امروزه با افزایش تعداد قالیشویی‌ها و گسترش سفارش خدمات به‌صورت اینترنتی، آمار کلاهبرداری‌ها بسیار بالا رفته و برخی از این قالیشویی‌ها ممکن است اصلا وجود خارجی نداشته ‌باشند و فرش شما را هیچوقت تحویل ندهند؛ بنابراین، در هنگام سفارش به تمامی نکات اعم از آدرس و راه‌های ارتباط با قالیشویی توجه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

۶. تجهیزات و کیفیت مواد شوینده

یک قالیشویی معتبر به‌طور معمول از به‌روزترین و بهترین تجهیزات و مواد شوینده برای شستشو استفاده می‌کند. این تجهیزات شامل ماشین‌های شستشوی فرش و مبل، ابزار آب‌کشی، دستگاه‌های خشک‌کننده فرش و … می‌شود. قالیشویی که دارای ابزارهای حرفه‌ای‌تری است، فرش شما را تمیزتر تحویل می‌دهد. همچنین، کیفیت بالای مواد شوینده از دیگر نکات کلیدی در انتخاب قالیشویی است. استفاده از مواد بی‌کیفیت و ناسازگار با نوع فرش می‌تواند باعث خرابی و تغییر رنگ آن شود.

استفاده از تجهیزات اتوماتیک از دیگر معیارهایی است که در انتخاب قالیشویی مناسب نقش دارد. قالیشویی‌های دارای تجهیزات و سیستم‌های اتوماتیک با کیفیت بالاتری فرش شما را شستشو داده و با دقت بیشتری آلودگی‌ها را می‌زدایند. علاوه‌بر این، مکانیزه بودن قالیشویی منجر به صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود.

۷. تضمین کیفیت فرش و مبل

قالیشویی‌ معتبر، سالم ماندن کالای شما را پس از تحویل تضمین می‌کند و در صورت وجود نقص پاسخگوی شما خواهد بود؛ زیرا در صورت آسیب رسیدن به فرش شما، باتوجه‌به قیمت بالای فرش، خسارت واردشده می‌تواند ضرر زیادی به مشتری وارد کند و قالیشویی باید بتواند آن را جبران کند.

همان‌طور که گفته شد، قالیشویی دارای اعتبار، به‌طور کلی تضمین‌کننده‌ سالم ماندن کالای شماست؛ زیرا هر قالیشویی دارای جواز، زیر نظر اتحادیه قالیشویی فعالیت می‌کند و تمامی فعالیت‌ها توسط اتحادیه بررسی و کنترل می‌شوند‌. از این‌رو، در خصوص بروز مشکل و آسیب، اتحادیه جوابگوی افراد است. البته لازم به ذکر است که با انتخاب یک قالیشویی مناسب، احتمال آسیب به فرش به صفر می‌رسد و نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت.

قالیشویی‌ مجاز به‌طور معمول چه خدماتی ارائه می‌دهند؟

حال که با چند معیار مهم در انتخاب قالیشویی مناسب و معتبر آشنا شدید، قصد داریم به بررسی خدمات این نوع قالیشویی‌ها بپردازیم:

  • قالیشویی معتبر بدون هیچ واسطه‌ای فرش‌ها و مبل‌های شما را از منزل دریافت می‌کند و پس از شستشو، فرش را به‌موقع و در موعد تعیین‌شده به شما تحویل می‌دهد. این امر خیال مشتریان را آسوده می‌کند و نیاز به پرداخت هزینه اضافی برای حمل‌ونقل فرش را از بین می‌برد.

  • قالیشویی‌های معتبر، سرویس جمع‌آوری و تحویل فرش دارند و فرش‌های شما را با امنیت کامل حمل می‌کنند. پرسنل جمع‌آوری و تحویل فرش، در این خصوص آموزش دیده‌اند و فرش‌های شما را با کمترین آسیب جمع‌آوری می‌کنند.

  • یک قالیشویی مناسب، انواع فرش‌ها را اعم از ماشینی و دست بافت می‌شوید و دارای تمامی ابزارهای لازم برای شستشوی انواع فرش است. همچنین پرسنل قالیشویی در این خصوص باید سابقه و تجربه‌ لازم را داشته باشند.

  • قالیشویی‌ مجاز، خدمات پرداخت و پرزگیری فرش را ارائه می‌دهد. همچنین تمام ریزموهایی که بر سطح فرش چسبیده‌اند را از روی آن پاک می‌کند و فرش را در تمیزترین حالت به شما تحویل می‌دهد.

  • پرسنل قالیشویی‌ معتبر همواره ریشه‌بافی و شیرازه‌بافی فرش‌های شما را به بهترین نحو انجام می‌دهند و در این خصوص آموزش دیده‌اند‌؛ بنابراین، فرش‌های آسیب‌دیده‌ شما را ترمیم می‌کنند.

  • قالیشویی‌های باسابقه خدماتی مانند رفوکاری و ترمیم قسمت‌های سوراخ و پاره‌ فرش را ارائه می‌دهند.

  • قالیشویی‌های معتبر حفظ کیفیت فرش‌های شما را تضمین می‌کنند و شستشوی فرش شما را به درست‌ترین شکل انجام می‌دهند. در صورت شستشوی نادرست فرش‌های دست بافت ممکن است در آن‌ها تداخل رنگ به‌وجود آید و از زیبایی فرش کاسته شود. از این‌رو یک قالیشویی معتبر باید سلامت فرش شما را از این نظر نیز تضمین کند و همچنین بتواند با شستشوی درست، فرش‌هایی که از این نظر آسیب دیده‌اند را ترمیم کند.

جمع‌بندی

باتوجه‌به نکات فوق می‌توانید یک قالیشویی مناسب را از هر نظر تشخیص دهید. قالیشویی که خدمات خود را درست و اصولی انجام ندهد، می‌تواند سبب وارد کردن آسیب و خسارت به فرش شود. آسیب به الیاف، رنگ‌بندی و بافت فرش ممکن است جبران‌ناپذیر باشد. این مشکلات به‌دلیل استفاده از شوینده‌های نامناسب و قوی است که با فرش سازگاری ندارند و روش‌های شستشوی نادرست ایجاد می‌شوند؛ بنابراین، انتخاب یک قالیشویی معتبر اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید شستشوی انواع فرش‌های دست بافت، ماشینی و حتی مبلمان را به قالیشویی خاتون به آدرس اینترنتی ( www.ghalishooi-khatoon.com ) با سابقه درخشان و ارائه خدمات باکیفیت، با مناسب‌ترین و بهترین قیمت بسپارید.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا