ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

رشد مثبت شاخص‌های پستی با اجرای برجام

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: در فضای پسابرجام شاخص‌های پستی تحت تاثیر قرار گرفته و رشد مثبتی را طی کرده است.

به گزارش آرمان اقتصادی، حسین مهری در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به سالروز توافق هسته‌ای کشور و تاثیر آن در مبادلات مرسوله‌های پستی بین‌المللی، تصریح کرد: در طول سه سال گذشته با مشکل ارسال بسته‌های پستی با توجه به محدود بودن خطوط هوایی مواجه بودیم که خوشبختانه با توافقات صورت گرفته و با قرار گرفتن در فضای پسابرجام از یک ایرلاین به ۵ ایرلاین افزایش خطوط انتقال مرسوله افزایش یافته و ۵۶ مسیر بین‌المللی به ۱۰۳ مسیر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این موضوع سبب سرعت سیر مرسولات پستی، کاهش هزینه‌ها و کاهش آسیب‌های وارده به مرسولات شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه ایران توانست بعد از ۱۲ سال عضو شورای راهبری اتحادیه جهانی پست شود، گفت: توافقنامه‌های فراوان با کشورهای اروپایی و منطقه صورت گرفته است. همچنین شرکت پست موفق به دریافت جایزه نوبل از سرویس پست‌نامه جهانی شد.

وی با اشاره به افزایش شاخص‌های پستی به برکت برجام، خاطرنشان کرد: در ۳ سال گذشته شاخص سرویس پست سفارشی ۵۶ درصد، رشد سرویس پست ویژه ۴۸ درصد، سرویس پست امانت و بسته ۷۷ درصد، سرویس‌های الکترونیکی ۲۹۷ درصد، سرویس‌های نوین ۱۸۹ درصد رشد داشته است و همین‌طور پهنای باند نیز ۴.۵ برابر رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران اشاره‌ای نیز به راه‌اندازی سامانه هوشمند نامه‌رسان (اسمارت فون) توسط شرکت پست داشت و گفت: همه نامه‌رسان‌های شرکت‌های پست به صورت صد درصد به این سیستم هوشمند مجهز شده‌اند و این سیستم موجب کاهش بسیار زیادی در بحث هزینه‌ها و افزایش اعتماد مردم به ماموران پستی داشته است.

وی از راه‌اندازی سرویس پستی لجستیک و توسعه تجارت الکترونیک در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: توسعه خدمات ویژه شهروندی از دیگر سرویس‌هایی است که در استان زنجان راه‌اندازی خواهد شد.

انتهای پیام


منبع:ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا