ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

اسرائیل همچنان آسیب پذیر در برابر حملات سایبری

با آغاز عملیات طوفان الاقصی علاوه بر درگیری نظامی میان رژیم اشغالگر قدس و گروه های مقاومت، شاهد حملات سایبری به تاسیسات زیرساختی و سایت های صهیونیست ها بودیم. این درحالی است که رژیم صهیونیستی در ماه های اخیر تلاش بسیاری کرده است تا امنیت سایبری خود را بالا ببرد؛ تا جایی که اخیراً برخی مقامات اسرائیلی صحبت از راه اندازی یک «گنبد سایبری» کردند که هدفش مقابله با حملات آنلاین «خاموش و عمدتا نامرئی» به ویژه از جانب ایران است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، همچنین برخی شرکت ها برای ارائه خدمات در زمینه بالابردن امنیت سایبری فعال شدند. ایال شیمونی مدیر عامل «Yazamco PRO» و متخصص در امنیت سایبری و اطلاعات اخیراً اعلام کرده که شرکتش در ارائه خدمات در زمینه‌های محاسباتی و امنیت اطلاعات، برای انواع سازمان‌ها و مشاغل و برای هر آنچه مربوط به عملکرد عادی شبکه کامپیوتری باشد روی آورده است. 

همچنین بخوانید

وی اعلام کرده است که از ۷ اکتبر همزمان با حمله طوفان‌الاقصی، افزایش قابل توجهی در تهدیدات سایبری علیه نهادهای مختلف رژیم صهیونیستی مشاهده شده است.

در ماه جاری(ژوئن) رژیم اسرائیل با حملات گسترده ای روبه رو شده است که البته تلاش فراوانی برای عدم بازتاب گسترده آنها صورت گرفته است. برای مثال، شرکت مخابرات اسرائیل Bezeq۱۳ ژوئن مورد حمله سایبری قرار گرفت و باعث هرج و مرج در بین مصرف کنندگان آن شده است.

به گزارش شبکه خبری المیادین لبنان، منابعی از حمله هکری به شرکت بیزک خبر دادند؛ این منابع بدون اشاره به جزئیات اعلام کردند که این شرکت در معرض حمله سایبری قرار گرفته و خطوط ارتباطی آن با تعداد زیادی از مشتریانش قطع شده است. گروه هکری حنظله نیز در روز ۱۱ ژوئن اعلام کرد نرم افزار SolidCAM را هک کرده است. این گروه مدعی است توانست ۵۰ گیگابایت اطلاعات حساس خارج کند.

این نرم افزار برای اولین بار توسط Emil Somekh که یکی از اعضای کلیدی و تاثیرگذار ارتش جنایتکار صهیونیستی است منتشر شد و در حال حاضر یکی از محبوب ترین نرم افزارهای CAM در جهان است و بیش از ۲۰۰ میلیون دلار درآمد دارد.

این گروه همچنین مدعی شد بزرگترین شرکت تولید کننده تجهیزات بیمارستانی هوشمند صهیونیست ها(Elfi-Tech) را هک کرده و ضمن تخریب شبکه آنلاین بیمارستانی، ۹ گیگابایت داده حساس به دست آورده است. همچنین بیش از ۱۶ وب سایت رژیم صهیونیستی که برخی از آن پایگاه های اینترنتی ادارات اسرائیل است هک شدند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا