بانکبانک و بیمه

برداشت آمریکا از ذخایر استراتژیک نفت برای کنترل قیمت بنزین

دولت بایدن آماده فروش دوباره نفت از ذخایر استراتژیک می‌شود تا جلوی افزایش قیمت بنزین در فصل پرمصرف تابستان را بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، دولت بایدن آماده آزادسازی ذخایر استراتژیک نفتی جهت جلوگیری از افزایش دوباره قیمت بنزین در تابستان است.

آموس هوکشتاین، مشاور ارشد بایدن گفت: «قیمت نفت در حال حاضر برای بسیاری از آمریکایی‌ها بسیار بالاست و باید کمی پایین‌تر بیاید».

هوکشتاین در گفتگو با فایننشال تایمز گفت آمریکا در سال آینده میلادی هم به خرید نفت برای ذخایر استراتژیک ادامه می‌دهد تا زمانی که مطمئن شود سطح این ذخایر به اندازه کافی برای حفظ امنیت انرژی کافی است.

بایدن ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را تخلیه کرده است

وزارت انرژی آمریکا که در ۲۰۲۲ و به دنبال حمله روسیه به اوکراین ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک نفتی را فروخت، از ابتدای سال جاری میلادی ماهانه حدود ۳ میلیون بشکه نفت برای پر کردن این ذخایر خریداری کرده است. این اقدام آمریکا در تلاش برای مهار قیمت بنزین انجام شد که به بیش از ۵ دلار در هر گالن رسیده بود، اما سطح ذخایر نفتی را هم به پایین‌ترین سطح طی ۴۰ سال گذشته رساند.

جنیفر گرانهولم، وزیر انرژی آمریکا گفت به دنبال پایان سرویس و نگهداری ذخایر استراتژیک نفتی تا پایان سال جاری میلادی، سرعت پر کردن آن‌ها افزایش خواهد یافت.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا