امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

۲ طرح سامانه آبیاری تحت فشار در بسطام افتتاح شد

شاهرود- فرماندار شاهرود از افتتاح دو طرح سامانه آبیاری تحت فشار در بسطام خبر داد و گفت: اجرای این طرح‌ها به جبران کمبود آب در بخش کشاورزی شهرستان شاهرود کمک می‌کند.

همچنین بخوانید

ابوطالب جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه همزمان با هفته جهاد کشاورزی دو طرح سامانه آبیاری تحت فشار در بسطام افتتاح شد، ابراز داشت: با توجه به خشکسالی و تغییر اقلیم اجرای این گونه طرح‌ها می‌تواند در بخش کشاورزی بهره‌وری بیشتری ایجاد کند.

وی بابیان اینکه می‌بایست اجرای طرح‌های نوین آبیاری در زمین‌های کشاورزی سطح شهرستان در دستور کار قرار گیرد، افزود: انجام این اقدامات ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب تولید را نیز افزایش می‌دهد.

فرماندار شاهرود بابیان اینکه این دو طرح در بسطام و روستای گرجی به اجرا رسید، ابراز داشت: برای این طرح‌ها حدود چهار میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

جلالی بابیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۸ طرح آبیاری نوین در شهرستان اجرا شده است، تصریح کرد: امیدواریم کشاورزان با توجه به کمبود آب به سمت سیستم‌های جدید آبیاری و تغییر الگوی کشت گام بردارند.

وی افزود: با توجه به مزیت این طرح‌ها در افزایش راندمان آبیاری و جلوگیری از اتلاف آب انتظار می‌رود با تسهیلات مناسب امکان راه اندازی این طرح‌ها بیشتر شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا