امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سالانه ۱۷ میلیون تن محصولات دامی و فرآورده های دامی تولید می شود

رییس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه سالانه ۱۷میلیون تن محصولات دامی در کشور تولید می شود، گفت: برای رفع مشکلات بهداشتی در حوزه تغذیه، باید به بخش دام اهمیت دهیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سیدمجتبی نوروزی، رئیس سازمان دامپزشکی کشور بر پیشگیری از بیماری‌ها در جامعه تاکید کرد و گفت: برای تأمین سلامت جامعه باید به سلامت مواد غذایی و بخش کشاورزی توجه شود.

وی ادامه داد: منابع تولید و خوراک هر کشوری در اختیار بخش کشاورزی است و از این رو اگر می‌خواهیم مشکلات بهداشتی کشور در حوزه تغذیه حل شود باید به حوزه وزارت جهاد کشاورزی و حوزه دام و حفظ نباتات اهمیت دهیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که در سال ۱۳۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: ۱۷ میلیون تن از این محصولات در حوزه دام و فرآورده‌های دامی هستند.

نوروزی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکل بیماری هاری با افزایش سگ‌های پرسه‌گر اشاره کرد و از شهرداری‌ها خواست در زمینه کنترل این سگ‌ها اقدام کنند.

وی اذعان کرد: جمعیت سگ‌های پرسه‌گر در کشور زیاد شده و کنترل این حیوانات با شهرداری‌ها است.

نوروزی افزود: سازمان دامپزشکی کشور، تزریق واکسن به سگ‌های پرسه‌گر را انجام می‌دهد و با این حال در برخی مناطق با مشکل بیماری هاری روبه‌رو شده‌ایم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان خاطرنشان کرد: سالانه نزدیک به یک میلیون قلاده سگ واکسن می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا