بورسفرابورس

تداوم حمایت‌های مجلس از بازار سرمایه

بهروزمحبی نجم آبادی، نماینده مجلس دوازدهم اعلام کرد: حمایت‌های مجلس از بازار سرمایه تداوم می‌یابد.

بهروز محبی نجم آبادی

بهروز محبی نجم‌آبادی، با اشاره به تاثیر قانون تامین مالی تولید در بازار سرمایه به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: بازار سرمایه با دارا بودن مشخصه‌هایی چون شفافیت اطلاعات می‌تواند به تامین مالی بنگاه‌های تولیدی کمک شایان توجهی کند.

وی، بورس را یکی از شریان‌های اصلی تأمین مالی در اقتصاد برشمرد و تصریح کرد: بازار سرمایه نقش بسزایی در هدایت جریان نقدینگی در مسیر رشد و رونق تولید و مهار تورم ایفا می‌کند.

اعمال معافیت‌های مالیاتی

وی در ادامه، اعمال معافیت‌های مالیاتی و اجرای طرح مالیات بر سوداگری را از مهم‌ترین برنامه‌های مجلس خواند و گفت: حمایت‌های مجلس از بازار سرمایه ادامه می‌یابد.

محبی با تاکید بر این که بازار سرمایه یکی از موتورهای محرک اقتصاد به شمار می‌آید، افزود: سرمایه‌گذاران با سرمایه گذاری در این بازار علاوه بر کسب بازدهی به چرخه تولید نیز کمک می‌کنند.

ضرورت حمایت‌ دولت از بورس

این نماینده مجلس، حمایت‌های دولت از بازار سهام را ضروری خواند و گفت: با توجه به این که طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاران خُرد بسیاری بازار سرمایه را به عنوان بازاری مناسب برای سرمایه‌گذاری انتخاب کردند، می‌بایست حمایت‌های دولت ادامه‌دار باشد تا سرمایه‌های بیشتری جذب این بازار شود.

محلی برای تامین مالی شرکت‌های تولیدی

محبی اظهار داشت: بازار سرمایه یکی از محل‌های اصلی تامین مالی مورد نیاز شرکت‌های تولیدی محسوب می‌شود و به سبب جذب منابع مالی و هدایت آنها برای مصارف و نیازهای سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی، ابزار بسیار قدرتمندی در رشد تولید و مهار تورم محسوب می‌شود.

توسعه سرمایه‌گذاری غیرمستقیم

این نماینده مجلس در پایان توسعه سرمایه‌گذاری غیر مستقیم را مهم خواند و اظهار داشت: بازار سرمایه با در اختیار داشتن ابزارهای متنوع سرمایه‌گذاری برای تمامی سلایق، می‌تواند
بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری باشد از این رو، ضرورت دارد فرهنگسازی بیشتری برای معرفی این ابزارها صورت گیرد تا شاهد پویایی هرچه بیشتر این بازار باشیم.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا