انرژی

حسین‌زاده: برای مقابله با قاچاق بنزین چاره‌اندیشی شود

نماینده نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که با قاچاق بنزین مواجه هستیم، گفت: از یک طرف شاهد واردات بنزین هستیم و از یک طرف دیگر بنزین قاچاق می‌شود که باید تدبیری برای آن اندیشیده شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عبدالکریم حسین‌زاده در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی گزارش وزیر نفت درباره آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور خطاب به اوجی گفت: در حال حاضر در میادین مشترک از کشورها عقب افتاده‌ایم و میزان برداشت‌ ما کمتر است، برای جبران عقب‌ماندگی در برداشت‌ها از میادین مشترک چه اقدامی انجام دادید؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به واردات بنزین تصریح کرد: سال گذشته سه میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم که این میزان امسال به ۶ میلیارد دلار رسید. این امکان وجود دارد که واردات بنزین در سال بعد به ۹ میلیارد دلار و در سال‌های بعدتر به ۱۲ میلیارد دلار برسد. برای مقابله با روند صعودی واردات بنزین چه کردید؟

حسین‌زاده با انتقاد از قاچاق بنزین گفت: شاهد قاچاق بسیار شدید بنزین هستیم اگر قرار باشد بدون برنامه بنزین وارد کنیم و بعد قاچاق شود، روند توسعه متوقف می‌شود.

نماینده نقده و اشنویه در پایان اظهار کرد: پتروپالایش‌ها ظرفیت تولید روزانه ۳۰ میلیون لیتر بنزین را دارند چرا استفاده نمی‌کنید؟

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا