انرژی

سلیمی: وزارت نفت در دولت سیزدهم رو به جلو حرکت کرد

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نفت در دولت سیزدهم رو به جلو حرکت کرد و اقدامات خوبی برای مدیریت مصرف انرژی انجام داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در  جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی آخرین وضعیت تولید بنزین و گازوئیل در کشور در اخطاری بیان کرد: براساس اصل ۶۶ قانون اساسی مجلس تنها جایی است که حق قانون‌گذاری دارد. بنده از اقدامات وزیر نفت در طول دولت سیزدهم تشکر می‌کنم. انصافا اقدامات خوبی در دولت سیزدهم در حوزه نفت و گاز صورت گرفت و حرکت رو به جلو بود.

وی ادامه داد: براساس ماده ۴۵ قانون برنامه قرار بود که ارتقای پالایشگاه‌ها رقم بخورد و منابع آن از خود پالایشگاه‌ها تامین شود. علی‌رغم اینکه محل تامین منابع نیز پیش‌بینی شده است عملکرد این بخش مطلوب نبوده است. سوال بنده این است که چه اقداماتی برای ارتقای پالایشگاه‌های کشور شروع شده است؟ از سوی دیگر بر اساس قانون، به حمایت از صنایع پایین دستی تاکید شده است که باید اجرایی گردد.

نماینده تهران در ادامه اظهار کرد: برای جلوگیری از هدررفت گاز طبیعی پیش‌بینی شده تا جمع‌آوری گاز مشعل صورت گیرد. آیا به جایی رسیده است؟ آیا گام‌هایی برای جمع‌آوری گازهای مشعل برداشته شده است؟

سلیمی تصریح کرد: از سوی دیگر وزارت نفت گام‌های خوبی برای مدیریت مصرف انرژی برداشته است اما اساسا ما باید به سیاست‌های افزایش تولید توجه داشته باشیم. در این زمینه چه گام‌هایی برداشته شده است؟

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا