بانکبانک و بیمه

گامی جدید با هدف گسترش اقتصاد دیجیتال برداشته شد/ خرید بدون نیاز به پول‌ کاغذی یا کارت‌ بانکی

مدیر عامل انجمن بلاکچین ایران عملیاتی شدن ریال دیجیتال را گامی جدید در راستای گسترش اقتصاد دیجیتال دانست.

کاوه مشتاق؛ مدیر عامل انجمن بلاکچین ایران درباره خدمت جدید بانک مرکزی مبنی بر «ریال دیجیتال» به خبرنگار ایبنا؛ گفت: با ایجاد این ریال کلاس دارایی دیجیتال تشکیل می‌شود که به نوعی حفظ ارزش می‌کند، کلاس دارایی دیجیتال بیشتر با رمزارز‌های جهان روا مانند ترون، بیت کوین، لایت کوین و… شناخته می‌شود.

مدیر عامل انجمن بلاکچین ایران تاکید کرد: تعدادی از کشور‌ها مانند ایران تصمیم گرفتند که ارز ملی خود را به دارایی دیجیتال تبدیل کنند تا ارز ملی کشور‌ها به کلاس دارایی دیجیتال تبدیل شود، البته امکان تبدیل سایر دارایی‌ها به کلاس دارایی دیجیتال وجود دارد به عبارتی ما می‌توانیم توکن طلا و مسکن آن هم به صورت دیجیتال داشته باشیم.

مشتاق با اشاره به اینکه ایران مانند کشور‌های دیگر به سراغ ایجاد کلاس دارایی دیجیتال رفته و اقدام ارزشمندی است، گفت: با ایجاد ریال دیجیتال پرداخت‌های دیجیتالی با ارز ملی کشور خودمان انجام می‌گیرد و دیگر نیاز نیست پرداخت‌ها از طریق بیت کوین یا سایر ارز‌ها انجام شود.

وی افزود: افراد با استفاده از ریال دیجیتال، دیگر از پول‌های کاغذی یا کارت‌های بانکی استفاده نمی‌کنند بلکه با استفاده از کیف پول دیجیتال نسبت به انتقال وجه اقدام می‌کنند.

مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران با اشاره به این موضوع که ریال دیجیتال قابل برنامه ریزی است و اگر حریم شخصی افراد در پروژه ریال دیجیتال حفظ شود افراد بیشتر به سراغ این پروژه خواهند آمد، بیان کرد: اجرای پروژه دیجیتال نکات مثبت ومنفی دارد؛ اما نکات مثبت آن قابل توجه و بیشتر است و به نوعی با اجرای این طرح گامی در جهت گسترش اقتصاد دیجیتال برداشته می‌شود؛ ولی باید بگوییم برای استقبال بیشتراز این پروژه باید ریال تثبیت و تورم نیز تا حدودی کنترل شود.

مشتاق بیان کرد: توکن‌هایی مانند بیت کوین با ریال دیجیتال از نظر ذاتی تفاوت دارد؛ بنابراین تاثیر متقابل روی یکدیگر نمی‌گذارند و هیچ کدام جای دیگری را نمی‌گیرند؛ ولی با این عمل ذهن‌ افراد بیشتر با اقتصاد دیجیتال آشنا می‌شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا