ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

تشدید نظارت بر ریسک‌های رمزارز در ایتالیا

ایتالیا با پیش‌نویس فرمانی، قصد دارد اقداماتی را برای تقویت نظارت بر ریسک‌های مرتبط با دارایی‌های دیجیتال اتخاذ کند که شامل جریمه‌های بالا برای کسانی که بازار را دستکاری می‌کنند، خواهد بود.

به گزارش آرمان اقتصادی، این فرمان، جریمه هایی بین ۵۰۰۰ تا ۵ میلیون یورو (۵۴۰۰ تا ۵.۴ میلیون دلار) برای معاملات پنهانی، افشای غیرقانونی اطلاعات داخلی یا دستکاری بازار، در نظر گرفته است.

همچنین بخوانید

بانک‌های مرکزی و نهادهای بین‌المللی هشدار داده‌اند ارزهای دیجیتال، ارزش اساسی ندارند و خطراتی برای ثبات اقتصاد کلان و مالی ایجاد می‌کنند و تحقیقات در سراسر جهان نیز نشان می‌دهد که می‌توانند زمینه را برای کلاهبرداری، مهیا کنند.

با این فرمان که مطابق با چارچوب تشریح شده در مقررات اروپایی است که سال گذشته معرفی شد، بانک مرکزی ایتالیا و دیده بان بازار (Consob) به عنوان نهادهای نظارت بر فعالیت‌های ارزهای دیجیتال برای حفظ ثبات مالی و اعطای «عملکرد منظم بازارها» تعیین شده اند.

رمزارزها به مردم این امکان را می‌دهند که بدون استفاده از سیستم مالی اصلی، پول در سراسر جهان ارسال کنند.

بر اساس گزارش رویترز، فناوری بلاک چین، رکوردی از تراکنش‌ها ایجاد می‌کند که در آن، ارسال کنندگان و دریافت کنندگان، تنها با آدرس‌های کیف پولشان، که رشته‌ای از حروف و اعداد هستند، شناسایی می‌شوند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا