ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

شکل‌گیری ۵۰۰ هزار کسب و کار در سکوهای داخلی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از شکل‌گیری ۵۰۰ هزار کسب و کار در سکوهای داخلی خبر داد.

عیسی زارع‌پور در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهار کرد: با وجود تبلیغات منفی، با تلاش‌های انجام‌شده در دو سال گذشته شاهد ایجاد حدود نیم میلیون کسب و کار در سکوهای داخلی هستیم.

همچنین بخوانید

وی ادامه داد: از سال ۱۴۰۰ تا کنون شاهد افزایش ۲.۵ برابری حجم تراکنش‌های الکترونیکی هستیم که همه این‌ها به توسعه زیرساخت‌ها مرتبط است.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم شبکه ملی اطلاعات ۲۰ درصد پیشرفت داشت، اما اکنون به ۶۴ درصد رسیده است، افزود: اجرای فیبر نوری در کشور توسط وزارت ارتباطات بزرگترین پروژه تاریخ این وزارتخانه در کشور محسوب می‌شود.

زارع‌پور با بیان اینکه اثر اینترنت پرسرعت و زیرساخت‌های ارتباطی بر زندگی مردم بسیار قابل توجه است، گفت: تکنولوژی‌های گذشته اینترنت پرسرعت حداکثر به ۳۰ یا ۴۰ مگابیت بر ثانیه خلاصه می‌شد؛ اما اکنون با فیبر نوری می‌توانیم سرعت آن را چند برابر کنیم.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اکنون شاهدیم که سرعت دانلود بر بستر فیبر نوری به ۹۵۰ مگابیت رسیده است و آپلود نیز با سرعت ۲۰۰ برابر نسبت به قبل انجام می‌شود.

زارع پور همچنین بیان کرد: در دولت سیزدهم به اندازه سه دولت پیشین پرتاب ماهواره‌های تحقیقاتی انجام شد و تابستان نیز دو پرتاب اتفاق خواهد افتاد.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی نیز در این دیدار بر ضرورت به ثمر نشستن اینترنت ملی تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری بیان کرد: مسیر شهید خدمت شهید آیت‌الله رئیسی باید توسط همه مسئولان ادامه یابد.

وی توجه به مردم بویژه انجام سفرهای استانی، معطوف نبودن سرمایه‌گذاری صرفاً به کشورهای اروپایی، توجه به محور مقاومت، دغدغه‌مندی و تلاش شبانه‌روزی را از جمله ویژگی‌های شهید خدمت دانست و افزود: خواست مردم از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشور این است که مسیر آیت‌الله رئیسی را ادامه دهند. 

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا