امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اعلام آمادگی موسسه جهاد نصر برای توسعه کشت فراسرزمینی

مؤسسه جهاد نصر برای صدور خدمات فنی و مهندسی و مشارکت در توسعه کشت فراسرزمینی اعلام آمادگی کرد.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا عظیمی، مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر گفت: یکی از برنامه‌های جدید این مؤسسه، صدور خدمات فنی و مهندسی و فعالیت‌های برون‌مرزی در بخش کشاورزی و عمرانی به ویژه در کشورهای همسایه و منطقه است.

وی افزود: ما با توجه به توان فنی و مهندسی مؤسسه جهاد نصر، آمادگی کامل برای ورود به کشت فرا سرزمینی در هر نقطه‌ای از کشورهای جهان را داریم و از آن استقبال می‌کنیم.

وی کشت فرا سرزمینی را مهمترین راهکار برای تأمین امنیت غذایی در شرایط کنونی با توجه به کمبود منابع آبی و تغییر اقلیم دانست و تاکید کرد: برای پایداری امنیت غذایی، راهی به جز کشت فرا سرزمینی به ویژه در مورد محصولات آب‌بر نداریم.

عظیمی تصریح کرد: ما می‌توانیم تمام زیرساخت‌های لازم را برای کشت فرا سرزمینی مانند تسطیح اراضی و ایجاد سامانه‌های نوین آبیاری در کشورهای هدف آماده کنیم.

وی درباره فعالیت‌های برون مرزی این مؤسسه در حوزه عمرانی و کشاورزی توضیح داد: تاکنون با سه کشور عراق، قزاقستان و تانزانیا تفاهم‌نامه‌هایی را منعقد کرده‌ایم و امیدواریم با این برنامه‌ها، گام مهمی برای ارتقای کشاورزی کشور و توسعه اقتصاد منطقه برداریم.

مدیرعامل مؤسسه جهاد نصر ادامه داد: به زودی صدور خدمات فنی و مهندسی کشاورزی به این کشورهای همجوار و هدف آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه مطالعه جامع اراضی کشاورزی در قزاقستان، پروژه احیای اراضی کشاورزی در عراق و تانزانیا و همچنین استخراج از معادن آهن و مس تفاهم‌نامه داریم که در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به امضا رسیده است.

عظیمی اذعان کرد: این مؤسسه امکان استفاده از فاینانس‌های بین‌المللی را برای پروژه‌های برون مرزی دارد.

وی در همین حال از ورود این مؤسسه به فعالیت‌های بازرگانی داخلی و خارجی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی خبر داد و گفت: برای انجام فعالیت‌های بازرگانی، شرکت سرمایه‌گذاری جهاد نصر از حدود دو ماه پیش راه‌اندازی شده و ۱۰۰ درصد سهام آن متعلق به مؤسسه جهاد نصر است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا