بانکبانک و بیمه

تکمیل و افتتاح ۲۶۳ پروژه روبنایی و زیربنایی شهرهای جدید به ارزش ۳ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومان

عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم شامل انعقاد قرارداد احداث ۱۶۸ هزار و ۳۸۹ واحد نهضت ملی شهرهای جدید، تکمیل و تحویل ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد مسکونی مهر، تکمیل ۲۶۳ پروژه روبنایی و زیربنایی به ارزش ۳۸۰۰ میلیاردتومان و فعالیت ۳۵۱ پروژه زیربنایی و روبنایی به ارزش ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیاردتومان در شهرهای جدید است.
به گزارش آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شرکت عمران شهرهای جدید به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن بخش عمده‌ای از عملکرد نهضت ملی مسکن را برعهده دارد. این شرکت همچنین علاوه بر مشارکت در تولید مسکن و اجرای قانون جهش تولید مسکن در دولت سیزدهم مانند ادوار گذشته در تکمیل پروژه‌های زیربنایی و روبنایی شهرهای جدید در سراسر کشور تلاش مضاعفی را به ثمر رسانده است.

یکی از رویکردهای شرکت عمران شهرهای جدید، ایجاد شهرهایی است که بتواند از نظر فرهنگی و اجتماعی علاوه بر سیمای شهری، محل مناسبی برای زندگی با کیفیت مردم باشد و این شائبه را که در سنوات گذشته شهرهای جدید به خوابگاهی برای نیروی کار در کلانشهرها تبدیل شده‌اند را رد کند. هم‌اکنون و با تلاش این شرکت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی شهرهای جدید از حالت خوابگاهی خارج شده‌اند و به محلی با سیمای شهری برای زندگی ساکنان بدل شده‌اند.

قرارداد احداث بیش از ۱۶۸ هزار واحد نهضت ملی در شهرهای جدید منعقد شد

با این رویکرد و بر اساس اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، آن شرکت در دولت سیزدهم در خصوص اجرای نهضت ملی مسکن مسئولیت‌هایی را برعهده گرفت که شامل احداث واحدهای مسکونی برای متقاضیان مسکن در شهرهای جدید است. در بخش احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی تاکنون قرارداد ۱۶۸ هزار و ۳۸۹ واحد منعقد شده است و حدود ۹۸ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در قالب حمایتی نیز در مرحله فونداسیون، اجرا و تکمیل هستند. همچنین شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرده است که حدود ۵۰ هزار واحد مسکونی از سایر روش‌های نهضت ملی در حال ساخت هستند.

بخشی از واحدهای افتتاح شده نهضت ملی مسکن شهرهای جدید شامل افتتاح ۴ هزار و ۴۵۷ واحد مسکونی در شهرهای پرند و سهند است.

۶۰۳۴۶ واحد مسکن مهر شهرهای جدید تکمیل و تحویل شد

شرکت عمران شهرهای جدید در بخش مسکن مهر که بخشی از تعهدات آن شرکت و مجموعه وزارت راه و شهرسازی بوده است در دولت سیزدهم ۶۰ هزار و ۳۴۶ واحد مسکن مهر را تکمیل کرد و به متقاضیان تحویل داد.

این شرکت در بخش جوانی جمعیت در حال تکمیل اطلاعات است که این کار توسط واحد توسعه مسکن شرکت عمران شهرهای جدید در حال انجام است.

در بخش واگذاری گروهی و انفرادی نیز در شهرهای جدید در طی دولت سیزدهم ۵ هزار و ۴۹۳ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شد. در بخش واگذاری به گروه‌های ساخت نیز در طی این دولت، ۸ هزار و ۹۵۶ واحد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

تکمیل و افتتاح ۲۶۳ پروژه به ارزش ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان

در حوزه زیربنایی و روبنایی نیز تعداد پروژه ۲۶۳ پروژه زیربنایی و روبنایی به ارزش ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تکمیل و افتتاح شد که تعداد ۱۴۹ پروژه از جمله پروژه‌های روبنایی و ۱۱۴ پروژه نیز از جمله پروژه‌های زیربنایی است.

فعالیت ۳۵۱ پروژه زیربنایی و روبنایی به ارزش ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرهای جدید

همچنین بر اساس اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، در مجموع ۳۵۱ پروژه روبنایی و زیربنایی به ارزش ۱۰ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان در شهرهای جدید، فعال، جاری و در حال انجام است که از این پروژه‌های در حال انجام، تعداد ۱۷۳ پروژه به ارزش ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان روبنایی و تعداد ۱۷۸ پروژه به ارزش ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز زیربنایی است.

۱۰۰۰ روز خدمت شرکت عمران شهرهای جدید در دولت سیزدهم در بخش شهرسازی؛

زمین تولید مسکن شهرهای جدید به میزان ۸ هزار و ۳۳۰ هکتار تامین شد

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا