بانکبانک و بیمه

روند واگذاری واحدهای تکمیل شده نهضت ملی مسکن در استان گلستان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان به تشریح مراحل واگذاری واحدهای تکمیل شده نهضت ملی مسکن به متقاضیان پرداخت و گفت: اولین گام پس از ساخت و تکمیل واحدها انعقاد قرارداد اجاره عرصه به نام متقاضی است.
به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، اسدالله پناه یزدان معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان در خصوص روند واگذاری واحدهای تکمیل شده نهضت ملی مسکن به متقاضیان اظهار کرد: با توجه به اینکه مالکیت اراضی واحدهای نهضت ملی مسکن در قالب حمایتی متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن است، اولین گام برای واگذاری واحدهای تکمیل شده پس از انتخاب واحد به متقاضیان انعقاد قرارداد ۹۹ ساله اجاره عرصه به نام متقاضی است.

وی افزود: بر اساس دستورالعمل ابلاغی پس از انعقاد قرارداد اجاره، نسبت به معرفی متقاضی به بانک عامل برای فروش اقساطی بر اساس نقشه برداری و متراژ مشخص شده هر واحد اقدام می‌شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: متقاضیان نهضت ملی مسکن براساس واریز وجه در زمان اجرای پروژه در سامانه به صورت خودکار رتبه بندی شده و در اولویت انتخاب واحد قرار می گیرند.

پناه یزدان همچنین گفت: گردش کار در سامانه نهضت ملی مسکن به این صورت است که به ازای هر یک میلیون تومان در روز یک امتیاز برای هر متقاضی در نظر گرفته و در پایان براساس امتیاز نهایی، متقاضیان رتبه ‌بندی شده و در اولولیت انتخاب واحد مسکونی قرار می گیرند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا