امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

پیش‌بینی تولید ۱۱.۸ هزار تن چای خشک در کشور

رییس سازمان چای کشور از آغاز برداشت چین دوم برگ سبز چای در استان‌های گیلان و مازندران خبر داد و گفت: پیش بینی می شود امسال در کشور ۱۱.۸ هزار تن چای خشک تولید شود.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، حبیب جهانساز، رئیس سازمان چای کشور به رشد ۲۰ درصدی تولید برگ سبز چای طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: حمایت دولت سیزدهم از محصول چای در قالب سهم ۲۵ درصدی پرداخت بهای برگ سبز چای و افزایش قیمت تضمینی به ۱۸ هزار تومان در سال جاری، پرداخت به موقع مطالبات و ارائه تسهیلات از محل صندوق حمایت از توسعه صنعت چای و برنامه‌های مدون سازمان چای کشور برای به‌زراعی، به‌سازی و احیای باغات رها شده، موجب افزایش محصول در این سال‌ها شده است.

وی از تولید ۱۱ هزار و ۷۹۳ تنی چای خشک در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۵۲ هزار تن برگ سبز چای از چای‌کاران خریداری شد که ارزش ریالی این میزان برداشت بالغ بر ۹۰۰ میلیارد تومان بوده که بالغ بر ۳۴۷ میلیارد تومان در وجه چای‌کاران پرداخت شده است.

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به آغاز برداشت چین دوم (تابستانه) از چای‌کاران خواست با توجه به شرایط آب و هوایی با برداشت به موقع برگ سبز چای در تولید چای خشک کیفی در جهت اعتلای صنعت چای کشور و افزایش مصرف چای داخلی باکیفیت، کمک کنند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا