بورسبورس اوراق

تشریح اقدامات مرکز مشاوران حقوقی و هیات داوری سازمان بورس و اوراق بهادار

اقدامات مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات بازار سرمایه و دبیرخانه هیات داوری سازمان بورس و اوراق بهادار در نشست گروهی با خبرنگاران تشریح شد.

66

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، در نشست گروهی خبرنگاران که با حضور روسای «دبیرخانه هیات داوری و مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات بازار سرمایه» در محل سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار شد، اقدامات این دو بخش مورد بررسی قرار گرفت.

حسین زارع، رییس دبیرخانه هیات داوری سازمان بورس و اوراق بهادار در این نشست ضمن تشریح فرآیند رسیدگی به اختلافات در بازار سرمایه و سازش برای فعالان بازار سرمایه، «مطالبه سود سهامداران از ناشر، اختلافات کارگزار و مشتری در خصوص معاملات و اجرای سفارشات، تخصیص اعتبار و تسویه آن، اختلافات قراردادی در حوزه سبدگردانی، اختلافات ناظر به عدم تحویل و کمیت و کیفیت کالای معامله شده در بورس کالا و انرژی» را از جمله موضوعات مورد بررسی در هیات رسیدگی داوری برشمرد.

وی همچنین، اصلاح فرآیند سازش کانون‌ها، فرآیند ثبت دادخواست در سامانه دبیرخانه، ایجاد درگاه پرداخت در سامانه‌های سازمان، تلاش برای کاهش فرآیند رسیدگی به اختلافات در هیات و افزایش جلسات رسیدگی را از جمله اقدامات این مرکز عنوان کرد.

در ادامه، زینب فلاح، رئیس مرکز مشاوران حقوقی و تدوین مقررات بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار نیز «پیگیری جرایم، تخلفات انظباطی، اختلافات و رسیدگی به بحث اختلافات با رویکرد حرفه ای بازار سرمایه و جایگاه تخصصی هیات داوری» را از جمله اقدامات معاونت حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار ذکر کرد.

وی همچنین، تعامل با مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و مجلس را از دیگر برنامه‌های این حوزه برشمرد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا