بورسبورس اوراق

ورود ۱۰ شرکت جدید به بورس تا پایان سال ۱۴۰۳/ وزارت کار، پیگیر حل چالش برق صنایع در تابستان

علیرضا عسگریان، معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی از پیگیری این وزارتخانه برای حل چالش برق صنایع خبر داد و گفت: طبق ارزیابی‌های انجام شده اکنون تعداد ۱۰ شرکت از آمادگی لازم برای ورود به بورس برخوردارند که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در صدد عرضه این شرکت‌ها به بورس تا پایان سال جاری هستیم.

عسگریان

علیرضا عسگریان، به برنامه‌های این وزارتخانه برای ورود شرکت‌ها به بورس در سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، اعلام کرد: این وزارتخانه درصدد است تا در سال ۱۴۰۳ شرکت‌هایی را که از صورت مالی بسیار دقیقی برخوردارند و قادر به احیای شاخص بورس هستند را به صورت ویژه وارد بازار سرمایه کند.

وی اظهار داشت: طبق ارزیابی‌های انجام شده اکنون تعداد ۱۰ شرکت از آمادگی لازم برای ورود به بورس برخوردارند که طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته درصدد عرضه این شرکت‌ها به بورس تا پایان سال جاری هستیم.

عسگریان خاطرنشان کرد: با ورود شرکت‌ها به بورس زمینه شفافیت صورت‌های مالی و نیز نمایش قیمت‌ها در بازار فراهم می‌شود که از طریق آن می‌توان نسبت به بودجه مورد نیاز برای عملیاتی شدن فعالیت‌ها تصمیم‌گیری کرد.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: باید تلاش کرد تا تنظیم شاخص‌ها به گونه‌ای باشد که ورود شرکت‌ها به بورس تسهیل شود، زیرا این اتفاق علاوه بر اینکه دارای برخی منافع برای شرکت‌ها است به نفع سهامداران خواهد بود.

ورود شرکت‌ها به بورس، اصلی‌ترین برنامه وزارت کار در سال ۱۴۰۳

وی، برنامه اصلی وزارت کار در سال ۱۴۰۳ را ورود شرکت‌ها به بورس عنوان کرد و گفت: انجام چنین اقدامی برای شرکت‌ها حیاتی است اما ورود برخی از شرکت‌ها نیازمند زمان است تا بتوان فعالیت‌ آنها را با شاخص‌های مدنظر سازمان بورس مطابقت داد.

عسگریان با تاکید بر این که در کنار بورس به دنبال استفاده از روش‌های دیگر برای تامین مالی شرکت‌ها هستیم، افزود: سال گذشته از طریق انتشار برخی اوراق‌های مختلف اقدام به تامین مالی شرکت‌ها کردیم.

مقایسه مزایای تامین مالی از بازار سرمایه با سیستم بانکی

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مقایسه مزایای تامین مالی از طریق بازار سرمایه نسبت به سیستم بانکی پرداخت و اظهار داشت: سال ۱۴۰۳ به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده، بنابراین با توجه به حضور گسترده مردم در بازار سهام این بازار می‌تواند با تاثیر زیادی در تحقق شعار سال همراه باشد و مردم نیز با حضور موثر خود در بورس کمک کننده در این اتفاق مهم خواهند بود.

وی، مشارکت مردم در حوزه اقتصاد را یکی از مهمترین و دقیق‌ترین مباحث مطرح شده در اقتصاد عنوان کرد و گفت: با ورود مردم به حوزه اقتصاد، زمینه افزایش پایداری اقتصاد در سطح بسیار بالایی فراهم خواهد شد.

عسگریان به وجود موانع در این مسیر اشاره کرد و گفت: اکنون همه دستگاه‌ها به خصوص دولت متمرکز هستند تا چگونگی تسهیل ورود مردم در اقتصاد و نیز تولید را با کمک خرید سهام در بورس مورد بررسی قرار دهند.

تلاش برای ورود جمع کثیری از مردم به حوزه‌های اقتصادی

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تلاش‌های صورت گرفته برای ورود جمع کثیری از مردم به حوزه‌های اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: اکنون برنامه های مهمی مهمی برای جهش تولید با مشارکت مردم در دستور کار وزارت کار قرار گرفته که دولت هم در این زمینه برنامه‌های مهمی را ارایه کرده است.

وی اظهار داشت: امسال از آمادگی خوبی برای مشارکت مردم در اقتصاد و نیز تولید کشور برخورداریم که در این راستا بازار سرمایه می‌تواند نقش به سزایی را در تحقق این هدف داشته باشد.

آمادگی بازار سهام برای پذیرش عرضه شرکت‌های جدید در بورس

عسگریان با بیان اینکه امیدواریم بازار سهام از آمادگی لازم برای پذیرش عرضه شرکت‌های جدید در بورس برخوردار باشد، گفت: به طور حتم مسایلی مانند تداوم اجرای عرضه‌های اولیه، افزایش حضور مردم و خرید خرد در بورس زمینه‌ساز کمک‌ در تغییر درک مردم برای حضور در اقتصاد و تولید است.

وی به اقدامات انجام شده از سوی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی برای جلوگیری از قطعی برق و گاز شرکت‌ها اشاره کرد و گفت: در این زمینه اقداماتی در دستور کار قرار گرفته که بخشی از آن در سال گذشته به مرحله اجرا رسید.

عسگریان، رفع این مشکل را نیازمند زمان دانست و خاطرنشان کرد: در این زمینه تعدادی از صنایع بزرگ اقدام به تاسیس نیروگاه های اختصاصی کردند، حتی اکنون برخی از صنایع از چنین ظرفیتی برخوردارند که قسمتی از ظرفیت تولید برق را وارد شبکه کنند.

معاون رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: در حوزه گاز نیز مخازن مختلفی در حال طراحی است تا از طریق ذخیره سازی آن در تابستان امکان استفاده از این ذخایر در فصل زمستان فراهم شود.

وی با اعلام این که اجرای این تصمیمات کلان نیازمند بازه زمانی سه تا پنج ساله است، افزود: در دولت تصمیماتی برای ایجاد تسهیلات دوجانبه اتخاذ شده که در این راستا شرکت‌ها باید خود تامین کننده انرژی یا ذخیره کننده انرژی باشند.

وزارت کار موافق عرضه کالاها در بورس

وی با اشاره به عرضه کالاها در بورس اعلام کرد: عرضه کالاها به بورس برای وزارت کار به عنوان یک هدف‌گذاری مطلوب تلقی می‌شود اما این اقدام نیازمند آن است که کالاها از استاندارد لازم برای عرضه در بورس برخوردار باشند، همچنین تا کنون معاملات هر کالایی که وارد بورس کالا شده با موفقیت همراه بوده است.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا