بانکبانک و بیمه

تامین بیش از ۱۰۰ هزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن در کشور

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای دولت تاکنون اجرای واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد عبور کرده که بیش از ۵۶۰ هزار واحد آن تکمیل و تحویل متقاضیان شده است، از تامین بیش از یک صد هزار هکتار زمین برای اجرای قانون جهش تولید مسکن در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش آرمان اقتصادی از پایگاه خبری بانک مسکن- هیبنا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان لرستان گفت: یکی از کارهای ما در دولت و موضوع مورد پیگیری رییس‌جمهور شهید، نهضت ملی مسکن است که شتاب مناسبی به ویژه در بخش تامین زمین شهری و روستایی و سایر موارد گرفته است. هم اکنون ساخت نهضت ملی مسکن در سراسر کشور از عدد ۲ میلیون و ۶۵۳ هزار واحد عبور کرده و از این تعداد ۵۶۰ هزار واحد تکمیل و تحویل مردم شده است. باقیمانده نیز در مسیر اتمام و تحویل به متقاضیان است.

بیش از یک‌صدهزار هکتار زمین برای نهضت ملی مسکن تامین شد

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: تامین زمین شهری و روستایی در سراسر کشور از یک‌صد هزار هکتار عبور کرد و این یک عدد تاریخی در بخش مسکن بعد از انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نیاز استان لرستان در بخش تامین زمین ۳ هزار هکتار است از تامین بیش از ۲ هزار هکتار زمین در استان خبر داد و افزود: باقیمانده اراضی در حال تامین است که به تدریج به ساخت مسکن اختصاص خواهد یافت.

تحویل ۳۱۹۰ واحد نهضت ملی و آغاز عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی در لرستان

بذرپاش با اشاره به افتتاح بیش از ۳ هزار و ۱۹۰ واحد مسکونی در بخش شهری و روستایی در پروژه نهضت ملی مسکن استان لرستان گفت: همچنین در سفر امروز عملیات اجرایی ۱۰ هزار واحد مسکونی در لرستان آغاز شد.

تحویل ۳۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی به متقاضیان

بذرپاش افزود: در روستاهای سراسر کشور نیز احداث واحدهای مسکونی از عدد ۵۵۰ هزار واحد عبور کرده که نزدیک به ۳۰۰ هزار واحد آن تکمیل و تحویل شده است.

تامین ۶۰۰ هزار قطعه زمین روستایی برای واگذاری به متقاضیان

به گفته این مقام مسئول، هدف‌گذاری دولت سیزدهم تحویل یک میلیون قطعه زمین روستایی به مردم است که تاکنون حدود ۶۰۰ هزار قطعه تامین و بیش از یک صد هزار قطعه تحویل مردم شده است.

بذرپاش ضمن اظهار امیدواری برای تداوم برنامه‌های دولت سیزدهم در بخش مسکن توسط دولت بعدی، گفت: امیدواریم که تکمیل واحدهای مسکونی آغاز شده و واگذاری زمین به متقاضیان یکی از اولویت‌های دولت بعدی باشد تا متقاضیان در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانند واحدهای خود را تحویل بگیرند.

تکمیل و تحویل ۱۳۸ هزار واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم

وی توضیح داد: در بخش واحدهای مسکونی مهر باقیمانده از ۲۴۰ هزار واحد رسیده به دولت سیزدهم بیش از ۱۳۸ هزار واحد مسکونی مهر تکمیل و تحویل مردم شد. برنامه این بوده است که باقیمانده واحدها تا پایان امسال تکمیل و تحویل مردم شود.

بذرپاش ادامه داد: با عزم دولت در یک سال اخیر بخش فراوانی از واحدهای مسکونی مهر تکمیل و تحویل مردم شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا