بانکبانک و بیمه

مرکز داده اصلی بانک کارآفرین افتتاح شد

در راستای اجرای پروژه‌های توسعه زیرساخت های بانک کارآفرین، فرآیند طراحی، ساخت و راه‌اندازی مرکز داده اصلی بانک کارآفرین به عنوان یکی دیگر از پروژه های بنیادی بانک افتتاح شد.

به گزارش آرمان اقتصادی از روابط عمومی بانک کارآفرین، روز گذشته و با حضور مدیرعامل، اعضای هیات‌مدیره و مدیران ارشد بانک، مرکز داده اصلی بانک کارآفرین در مساحتی بیش از ۲۵۰ مترمربع افتتاح شد تا مجموعه پروژه‌های زیر ساختی این بانک در حوزه فناوری اطلاعات تکمیل شود.

افتتاحییه دیتا سنتز
این مرکز که به آخرین استانداردهای حوزه فناوری اطلاعات،ساخت و امنیت مجهز است، این امکان را برای بانک کارآفرین فراهم می‌کند تا در بستر فراهم شده ارائه خدمات بهتر و متفاوت‌تری برای مشتریان بانک فراهم شود.
در مراسم افتتاحیه این مرکز، دکتر احمد بهاروندی مدیرعامل بانک کارآفرین ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر، با اشاره به افتتاح پروژه مرکز داده اصلی بانک کارآفرین و پروژه‌های زیر ساختی افتتاح شده بانک در یک سال گذشته گفت: خداوند را شاکر هستم که توانستیم در یک سال گذشته پس از مجمع عمومی، قول هایی که در آن مجمع داده شد، به ثمر برسانیم.

افتتاحیه دیتا سنتر
وی ادامه داد: پیش تر اشکالاتی در حوزه فناوری اطلاعات وجود داشت که به خوبی بر آن واقف بودیم و با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده در این یک سال پروژه‌های بسیار مهمی همچون پلت فرم دیجیتال بانک، پروژه مهاجرت سامانه اصلی بانک و مرکز داده اصلی بانک در راستای رفع این اشکالات اجرا و راه اندازی شد.

افتتاحیه دیتا سنتر
بهاروندی تصریح کرد: البته هنوز اول راه هستیم و در حوزه زیر ساخت و سخت افزار کارهای زیادی باید انجام دهیم اما با زیر ساخت‌های فراهم شده فعلی می توانیم زنجیره کامل‌تری از خدمات بانکی را به مشتریان خود عرضه کرده و به فکر ارائه محصولات جدید باشیم.

کارآفرین آماده تحول دیجیتال

در ادامه علی اصغر تقوی معاونت فناوری اطلاعات بانک نیز ضمن تشکر از اعضای هیات مدیره، مدیرعامل، معاونین، مدیران و مدیران مجموعه هلدینگ نگاه،گفت: پروژه مهاجرت، پروژه پلت فرم دیجیتال بانک و مرکز داده اصلی بانک سه پروژه زیر ساختی حیاتی بانک کارآفرین بودند که در یک سال گذشته با تلاش‌ها و همراهی‌های همکارن بانک به ثمر نشست و در حال حاضر بستر تحول دیجیتال در بانک کارآفرین فراهم شده است.

تقوی
وی افزود: این تحول دیجیتال باعث طراحی محصولات نوآورانه و حتی ساختار شکنانه خواهد شد که نتیجه آن کسب سهم از بازار در شبکه بانکی خواهد بود.
تقوی با اشاره به مشخصات مرکز داده اصلی بانک کارآفرین تاکید کرد: مرکز داده اصلی بانک کارآفرین به آخرین استانداردها و تجهیزات فنی در شبکه بانکی کشور مجهز شده است و این قابلیت را برای بانک فراهم می کند که در این بستر حرکت پرشتابی را در ارائه خدمات بانکی تجربه کند.
معاونت فناروی اطلاعات، انتقال کامل سرویس‌های موجود، ایجاد ابر اختصاصی بانک کارآفرین، احداث دو مرکز داده اصلی بانک را از پروژه‌های دیگر این معاونت در حوزه زیر ساخت خواند که در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

اجرای ۱۰۰درصدی پروژه توسط هلدینگ نگاه
رضا حیدری مدیرعامل هلدینگ نگاه یک دیگر از سخنران‌هایی بود که در این مراسم نیز با ارائه توضیحاتی در خصوص مرکز مرکز داده اصلی بانک کارآفرین تاکید کرد: با تکمیل زیر ساخت‌های دیجیتال بانک مسیر برای تحول دیجیتال در بانک فراهم شده است و قطعا در آینده شاهد افزایش حجم مشترکان بانک و توسعه ارائه خدمات بانکی هستیم.

رضا حیدری
وی یکی از اتفاقات مهم در این پروژه را اجرای آن توسط بازوی فناوری اطلاعات بانک خواند و گفت: اجرای این پروژه به صورت طرح و پیمان توسط هلدینگ نگاه باعث کاهش قابل توجه هزینه‌های اجرای آن شد و با این پشتوانه می توانیم پروژه‌های دیگر بانک را نیز با تکیه بر توانمندی شرکتهای زیر مجموعه بانک به ثمر نشاند.
در این مراسم  ساسان صالح معاونت زیر ساخت نگاه بانک، شیرازی مدیرعامل شرکت طرح آسایش بعنوان مجری طرح، بهمن قیاس‌زاده رییس اداره ساختمان توضیحاتی را در خصوص روند اجرایی این پروژه ارائه کردند.

افتتاحیه دیتا سنتر


برای مشاهده گزارش تصویری کلیک کنید

 

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا