بورسفرابورس

حمایت از بازار سرمایه و رونق تولید، دو محور اصلی اقدامات دولت جدید

احمد انارکی محمدی، نماینده مجلس دوازهم، با اشاره به اولویت‌های دولت چهاردهم تاکید کرد: حمایت از بازار سرمایه و رونق تولید، محور اصلی اقدامات دولت جدید باشد.

انارکی

احمد انارکی محمدی، با اشاره به نقش دولت چهاردهم در حمایت از بازار سرمایه به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: با توجه به اهمیت تولید در اقتصاد، توجه به بازار سرمایه و شرکت‌های بورسی باید در راس برنامه‌های دولت چهاردهم باشد.

ارتقای حاشیه سود بنگاه‌های تولیدی

وی با تاکید بر اینکه برنامه‌های توسعه‌ای کشور عمدتاً باید بر محور تولید باشد، افزود: در سال ۹۹، حاشیه سود شرکت‌های تولیدی ۳۶ درصد بود که این رقم در حال حاضر به زیر ۲۰ درصد رسیده که این مهم نیازمند همکاری و مشارکت همه جانبه همه ارکان اقتصادی است.

جایگاه ویژه بازار سرمایه برای تامین مالی شرکت‌های تولیدی

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به اهمیت تامین مالی بنگاه‌های تولیدی از مسیر بازار سرمایه گفت: بازارهای مالی از جمله بورس نقش بسزایی در تامین منابع مالی، مدیریت و هدایت منابع به بخش‌های تولیدی موثر در توسعه اقتصادی دارد. از این رو، مسیر هدایت نقدینگی‌ به سمت تولید بیش از پیش نیاز به هموارسازی دارد و دولت به عنوان سیاستگذار باید از بازار سرمایه به عنوان بازاری شفاف برای شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی حمایت کند چرا که این بازار محل مناسبی برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی است.

تکمیل پروژه‌های زیربنایی حوزه‌های صنعتی

نماینده مردم رفسنجان خاطرنشان کرد: دولت جدید با کاهش بوروکراسی‌های اداری، حذف هزینه‌های اضافی از دوش تولیدکنندگان و کاهش مالیات می‌تواند جانی دوباره به تولید ببخشد.

انارکی محمدی یادآور شد؛ دولت چهاردهم می‌بایست به بازار سرمایه به عنوان بازاری که ظرفیت قابل توجهی در تامین مالی پروژه‌های جدید و تکمیل پروژه‌های زیربنایی حوزه‌های صنعتی و اقتصادی دارد، توجه بیشتری کند.

این نماینده مجلس بیان کرد: با توجه به اینکه بازار سرمایه نقش مهم و راهبردی در جذب سرمایه‌های خرد و کلان و تامین مالی بنگاه‌ها دارد لذا رشد تولید در بستر چنین بازاری محقق می‌شود از این رو، سیاست‌گذاران و تصمیم گیران دولت باید به آن توجه کرده و با کمک و همکاری مجلس موانع پیش روی این بازار را بردارند.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا