امور زیربناییتعاون و اشتغال

افتتاحیه آموزش ایمنی کار برای کارگران ساختمانی در کشور

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار گفت: آئین افتتاح آموزش ایمنی کار برای کارگران ساختمانی در کشور در قالب قرارگاه آماک برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حبیب‌الله جلیلی، رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار با بیان اینکه آئین افتتاح آموزش ایمنی کار برای کارگران ساختمانی در کشور در قالب قرارگاه آماک برگزار شد، گفت: با توجه به شکل‌گیری قرارگاه آماک با رویکرد آموزش ایمنی کار برای اقشار و کارگران آسیب‌پذیر کل کشور در بهمن ماه سال گذشته، در مرحله اول برنامه عملیاتی قرارگاه، بیش از ۲۲ هزار نفر-ساعت آموزش ایمنی کار برای زنان سرپرست خانوار برنامه‌ریزی و اجرا شد.

وی با بیان اینکه ۳۸ درصد از حوادث ناشی از کار مربوط به بخش ساختمان است، گفت: در مرحله دوم، آموزش ایمنی کار به کارگران ساختمانی در سطح کشور به عنوان یکی از اقشار آسیب پذیر جامعه در دستور کار قرار گرفت.

جلیلی عنوان کرد: در همین راستا، تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی به منظور آموزش حدود ۱۰ هزار نفر کارگر ساختمانی در سراسر کشور، منعقد شده است.

رئیس مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار اظهار کرد: به همین منظور، آئین آغاز دوره‌های آموزش ایمنی کار برای کارگران ساختمانی در قالب قرارگاه آماک روز یکشنبه سوم تیرماه ۱۴۰۳ با حضور رئیس مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی برگزار گردید.

جلیلی افزود: این دوره‌ها در سراسر کشور با همکاری اداره آموزش مرکز تحقیقات و تعلیمات حفاظت فنی و بهداشت کار، مؤسسه کار و تأمین اجتماعی و کانون انجمن صنفی کارگران ساختمانی برگزار شده و امید است با شرکت حداکثری کارگران ساختمانی شاهد کاهش حوادث در کارگاه‌های ساختمانی سراسر کشور باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا