صنعت، معدن، تجارت

آیت‌الله رییسی رشد اقتصادی را از منفی ۴ به مثبت ۴ درصد رساند

وزیر کشور از احیای بیش از ۱۰ هزار واحد راکد در سراسر کشور در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: شهید آیت الله رئیسی راه و منش جدیدی در زمینه مدیریت کشور ایجاد کرد که باید درس گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، احمد وحیدی وزیر کشور امروز (دوشنبه، چهارم تیرماه) در همایش ملی احیای بنگاه‌های اقتصادی کشور ضمن تسلیت ایام چهلم شهادت شهدای خدمت، گفت: «شهادت» به معنای اوج رضایت و بندگی است و لذا اوج شعف به شمار می‌رود. البته در اوج شهادت عزیزانمان غمگینیم اما شعفناک عروج ملکوتی خواهیم بود که چنین فرزندانی در دامن این ملت بزرگ ایران و اسلام رشد می‌کند.

وزیر کشور در ادامه تاکید کرد: حدود هشت هزار و ۸۰۰ واحد به صورت قطعی از ۱۰ هزار واحد در دولت سیزدهم احیا شد که باقی واحدها نیز در اولین فرصت مراحل احیا آنها صد درصدی خواهد شد، البته با احیا باقی مانده واحدهای راکد قطعاً از رقم احیای ۱۰ هزار واحد در دولت سیزدهم عبور خواهیم کرد.

وی گفت: این روحیه نشان از پیوند عمیق مردم و انسجام آن با دولت است که این انسجام در خیزش مردم در بدرقه شهدای خدمت قابل مشاهده بود. شهید آیت الله رئیسی راه و منش جدیدی در زمینه مدیریت کشور ایجاد کرد که باید درس گرفته شود. شهید رئیسی حتی در زمان اوج کرونا همواره به فکر خدمت به مردم بود و برخلاف مسؤول‌های پیشین که حتی با مسؤولین کشور هم جلسه‌ای برگزار نمی‌کردند، ایشان در یکی از معادن خراسان جنوبی کنار کارگران عزیز بودند.

این مقام مسؤول همچنان ادامه داد: در آن زمان عده زیادی به شهید جمهور تذکر می‌دادند که کرونا است و شما در مقام ریاست جمهوری هستید و درست نیست که دائماً در بین عموم مردم قرار داد اما همچنان بدون لحظه‌ای درنگ در مسیر خدمت به مردم حرکت می‌کردند.

وحیدی تصریح کرد: آیت الله رئیسی حتی در سفرهای استانی نیز با عموم مردم صحبت می‌کردند و همواره در جست‌وجوی مشکلات آنها بود که بدین ترتیب نهضت احیا ایجاد شد. احیای واحد تنها احیای یک واحد صنعتی صنعتی، کشاورزی و دام‌پروری نیست، احیای واحدهای راکد موجب احیا کارکنان و مردمان آن منطقه است، زیرا با احیا یک صنعت راکد فرصت‌های شغلی ایجاد می‌شود که در پی آن حوزه تولید و اقتصاد کشور رشد پیدا می‌کند.

وی ایجاد فرصت شغلی را موجب تداوم زندگی خانوار عنوان کرد و گفت: شهید آیت‌الله رئیسی تنها واحدهای راکد را احیا نکرد، یک مفهوم و مضموم عالی را برای ملت ایران نشان داد که می‌شود در اوج تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان اقتصاد را توسعه داد و گام‌های مثبتی برداشت.

عضو کابینه دولت سیزدهم افزود: دولت سیزدهم توانست در دوره سه ساله خدمت خود اقتصاد کشور را ارتقا دهد، زیرا بر اساس آمار آیت‌الله رئیسی زمانی که دولت را تحویل گرفت نرخ رشد از منفی ۴ درصد تا پایان سال ۱۴۰۲ به نرخ متوسط ۴.۳ دهم درصد افزایش پیدا کرد و عده‌ای می‌گفتند که به چنین نرخ رشدی دست نخواهیم یافت، در حالی که در دولت سیزدهم بدون دخالت نفت محقق شد.

وحیدی گفت: شهید آیت الله رئیسی با بهره‌مندی از سخنان و دستورات مقام معظم رهبری توانستند با تمام فشارها به سمت پیروزی حرکت کند و نشان داد که اگر سخنان حکیمانه رهبری انجام شود، راه نجات ملت ایران خواهد بود و بسیار حائز اهمیت است که ملت‌ها مسیر پیروزی را یاد بگیرند.

وزیر کشور در ادامه با انتقاد از کسانی که افزایش نرخ رشد اقتصادی را ناشی از نفت دانسته‌اند، گفت: این رشد در بخش غیرنفتی هم بوده است.

وحیدی کارگران واحدهای احیا شده را حاملان این پیام دانست که با تلاش و اتکا به خود می‌توان به مقصد رسید و ادامه داد: نرخ بیکاری از ۹.۶ درصد به ۸.۱ درصد کاهش یافته است و این در حالی بود که کشور درگیر انواع مسائل بود.

وزیر کشور گفت: نرخ بیکاری در برخی استان‌ها به زیر ۵ درصد رسیده و در برخی استان‌ها با کمبود نیروی کار روبرو شده و درخواست استفاده از اتباع را دارند که از نظر قانونی نمی‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا