صنعت، معدن، تجارت

بسته حمایتی «یادگار خادم‌الرضا» رونمایی می‌شود

معاون وزیر صمت گفت: بسته حمایتی و تشویقی از بخش صنعت، معدن، تجارت که در قالب «بسته خادم‌الرضا» یادگار رئیس جمهور شهید تدوین شده در دهم تیر روز صنعت و معدن رونمایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، فرشاد مقیمی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران امروز در نشست نقش صنعت و معدن در برنامه‌ی توسعه هفتم، اظهار کرد: همه ساله برنامه و مراسمی در جهت گرامیداشت تولید و تجارت کشور از یکم تا ١٠ تیرماه که مصادف با روز صنعت و معدن می‌شود، تحت عنوان هفته‌ی صنعت و معدن برگزار و برنامه‌ریزی می‌شود که امسال نیز بیست و هشتمین دوره این مراسم برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم‌گیری‌ها، مقرر شد که زین پس به‌جای تقدیرنامه، گواهی‌نامه به برترین‌ها در این مراسم اهدا شود؛ البته این طرح به سال جاری نخواهد رسید اما طبق برنامه‌ریزی‌ها از سال آینده، این امر اجرایی خواهد شد. این گواهی‌نامه‌ها قطعاً امتیازهایی برای صاحبان خود در بر خواهد داشت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با بیان اینکه امسال تغییراتی در اجرای رویداد روز صنعت و معدن داریم، گفت: در تمامی زمینه‌ها و اقداماتی که پیش‌بینی شده است، محور اصلی، بخش خصوصی و تشکل‌ها نظیر خانه صنعت و معدن ایران، خانه صنعت و معدن تهران، اتاق بازرگانی صنعت، معدن و کشاورزی ایران و همچنین تهران، اتاق اصناف، اتاق تعاون و…. هستند. محوریت را بخش خصوصی داشته و با کسب نقطه نظرات این بخش‌ها و در نهایت تصمیمات، با نظر این بخش و تشکل‌ها اخذ شده است.

مقیمی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از تفاوت برنامه‌ی در صنعت و معدن امسال این است که پیش از سال ١۴٠٣، بر اساس نقطه نظراتی که از تشکل‌ها اخذ شده بود، در قالب یک پیشنهاد از سوی وزیر صمت به ریاست جمهوری ارسال، ارائه و مورد موافقت رئیس جمهور شهید قرار گرفت؛ مبنی بر اینکه در روز صنعت، معدن و تولید و تجارت، بتوانیم بسته‌ی حمایتی برای تصمیم‌گیری در بخش صنعت و معدن و تجارت کشور، رونمایی شود. این امر منجر به این شد که ١۵ دستگاه اجرایی که مستقیماً با حوزه تولید و تجارت شناسایی شد. محور برگزاری را هم تشکل‌ها و نهادهای مختلف نظیر سازمان استاندارد، سازمان محیط‌زیست، وزارت بهداشت، وزارت نیرو و…. بر عهده گرفته و جلسات متعهد برگزار شده است.

وی تصریح کرد: حدود ١٠٠ محور و موضوع، شناسایی شد تا در جلسه با رئیس جمهور نهایی شود و در روز صنعت و معدن امسال، توسط ایشان رونمایی شود که متأسفانه از این افتخار محروم ماندیم، بدین ترتیب تصمیم گرفته شده که بسته مذکور به عنوان یادگار از رئیس جمهور شهید، تحت عنوان «بسته خادم‌الرضا» رونمایی شود. این بسته مورد استفاده واحدها و فعالان تولید و تجارت کشور بوده و در حمایت از آن‌ها، قرار خواهد گرفت. هرچند که شاید این بسته همه چالش‌های مورد درخواستی فعالان را در کوتاه‌مدت مرتفع نکند اما قطعاً بسیاری از مشکلات و چالش‌ها را -تا جایی که امکان‌پذیر بود که دولت می‌توانست در تصمیم‌های خود اعمال کند- رفع خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، ضمن تاکید بر مشارکت مردم در فعالیت‌های تولیدی مبنی بر تحقق شعار سال، اظهار کرد: جنس این بسته این است که تسهیل‌گری در فعالیت‌ها داشته باشیم؛ بخشی از این بسته از جنس این است که مشارکت مردم را برای حوزه فعالیت‌های تولیدی در فضای کسب‌وکار فراهم کنیم و بخشی هم بحث تسهیل‌گری برای فعالان تولید و تجارت را در فضای اقتصادی داشته باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا