ارتباطات و فناوري اطلاعات

راه‌اندازی ۲ سامانه الکترونیک نظام سلامت توسط همراه اول

همراه اول به عنوان اولین اپراتور سلامت ایران، نخستین سامانه‌های الکترونیک خود در نظام سلامت کشور را ارائه و راه‌اندازی کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، سامانه های جدید الکترونیک نظام سلامت صبح امروز دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ در آستانه عید سعید غدیر خم، توسط همراه اول به عنوان «اولین اپراتور سلامت کشور» در ستاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه، رونمایی و راه اندازی شد.

سامانه های «خودمراقبتی شهروندی» و «مدیریت سوء مصرف مواد» که در راستای تحقق مأموریت همراه اول در توسعه زیست بوم سلامت دیجیتال طراحی و پیاده سازی شده، با دستور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت افتتاح شدند.

سامانه خودمراقبتی با هدف جلب مشارکت شهروندان در حوزه سلامت، تمامی خدمات پیشگیری و مراقبت از سلامت را در بستر تلفن همراه در اختیار آنان قرار می دهد و با تمرکز بر ارتقای سبک زندگی، پایش و پیگیری مراقبت های بهداشتی و غربالگری بیماران، به گسترش شبکه بهداشت و درمان کشور کمک خواهد کرد.

دیگر سامانه الکترونیک توسعه یافته توسط همراه اول، سامانه مدیریت سوء مصرف مواد است که با مدیریت زنجیره توزیع داروی درمان معتادان و نظارت بر آن، سبب بهبود قابل ملاحظه و جلوگیری از توزیع خارج از برنامه و قاچاق این داروها خواهد شد.

همراه اول، نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور و همچنین «نخستین اپراتور سلامت ایران» است که وظیفه ارائه بستر فعالیت ذی نفعان حوزه سلامت را برعهده دارد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا