بورسبورس اوراق

نقش کلیدی حاکمیت شرکتی در رونق تولید

مرتضی افقه، اقتصاددان با بیان اینکه اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی تاثیر بسزایی در حل مشکلات اقتصادی دارد، اظهار داشت: با بسترسازی برای جذب سرمایه‌های سرگردان و اجرای درست اصول حاکمیت شرکتی می‌توان گام مهمی برای رونق تولید برداشت.

مرتضی افقه

مرتضی افقه، با بیان این که بازار سرمایه کانالی برای ارتباط بین منابع خرد و بزرگ مالی با بخش تولید است به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: زمانی که حوزه مهم و با اهمیت تولید در کشور با چالش‌های زیادی مواجه باشد، عملا بازار سرمایه هم دچار مشکل خواهد شد.

وی افزود: طی چند سال گذشته بازار سرمایه متاثر از تحولات داخلی و نادیده انگاشته شدن تولید و بی‌توجهی به آن دچار مشکل شده است.

لزوم ایجاد زیرساخت‌های اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی

عضو هیات علمی دانشگاه چمران درباره اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی، عنوان کرد: به طور قطع اجرای دستورالعمل حاکمیت شرکتی تاثیر بسزایی در حل مشکلات موجود در کشور دارد اما برای اجرای کامل آن باید برخی زیرساخت‌های مربوط به اجرای این دستورالعمل فراهم شود تا شاهد کارآمدی آن در کشور باشیم.

افقه ادامه داد: اجرای حاکمیت شرکتی موثر بر بهبود فضای اقتصادی است اما بهتر است با اجرای بهتر آن برد تاثیرگذاری آن هم بلندمدت و نامحدود باشد.

رفع موانع کسب و کار

وی تاکید کرد: تا زمانی‌که حوزه تولید به جهش‌های لازم نرسد و منابع مالی مورد نظر نیاز این بخش تامین نشود، نظام تصمیم گیری و موانع کسب و کار، تجارت خارجی و تحریم‌ها برطرف نشود، شاهد ادامه دار بودن مشکلات اقتصادی خواهیم بود و این موضوع بر روند بازار سرمایه تاثیر منفی دارد.

بهبود تولید

این استاد دانشگاه، فراهم کردن زمینه‌های لازم برای ایجاد تبادلات مثبت با کشورهای توسعه یافته را تاثیرگذار در بخش‌های مختلف اقتصادی به ویژه بازار سرمایه ذکرد کرد و اظهار داشت: زمانی اجرای حاکمیت شرکتی و برخی دستورالعمل‌های دیگر کارساز است که اقداماتی برای بهبود حوزه تولید برداشته شود و به طور قطع بازار سرمایه مسیری درست برای بهبود شرایط حاضر است در صورتی که بازار سرمایه را با تصمیم‌گیری‌های ناگهانی دچار چالش نکنیم.

بورس، مهم‌ترین ابزارهای تأمین مالی در اقتصاد

وی، رفع موانع بخش تولید را ضروری خواند و تصریح کرد: بازار سرمایه، به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای تأمین مالی در اقتصاد، نقش کلیدی در تحقق جهش تولید دارد. این بازار با ارائه ابزارهای مالی متنوع، امکان جذب سرمایه‌های خرد و کلان را فراهم می‌آورد.

عضو هیات علمی دانشگاه چمران با بیان اینکه هنوز تولید تحت تاثیر عوامل غیر اقتصادی است، یادآور شد؛ با توجه به اینکه بازار سرمایه کانالی برای ارتباط بین منابع خرد و بزرگ مالی با بخش تولید است لذا با بسترسازی برای جذب سرمایه‌های سرگردان و اجرای بهتر اصول حاکمیت شرکتی می‌توان گام مهمی به منظور رشد تولید برداشت.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا