بانک و بیمهطلا و ارز

دلار تا کجا پیش خواهد رفت؟

در حالی که افزایش قیمت طلا و سکه در روزهای اخیر، نظر بازیگردانان این نوع بازارها را به خود معطوف کرده است، دلار مسیر صعود بی سر و صدایی را در بازار در پیش گرفته است.مسیری که ادامه‌دار بودن آن تا واپسین روزهای دسامبر و شروع سال نو میلادی دور از ذهن نخواهد بود.

آرمان اقتصادی- حمیده قاسمی؛ این روزها در کنار هیجانات بازار طلا، دلار نیز بار دیگر رشد خود را آغاز کرده است؛ در ابتدای هفته اخیر دلار اغلب در محدوده قیمتی ۴۰۷۵ تومان معامله شده است. این در حالی بود که حفظ کف ۴۰۵۶ تومانی به دلگرمی خریداران خود کمک بسیاری کرد. اما به این شرایط بسنده نکرد و در روزهای بعد با شکستن مقاومت ۴۰۷۶ تومانی، صعود خود را به سوی قیمت ۴۰۹۰ و  4110 تومان آغاز کرد.

هر چند که در روزهای یکشنبه و دوشنبه قیمت ۴۱۰۰ و بالاتر از آن را تجربه نکرد، اما در روز سه‌شنبه ۲۳ آبان با گذر از این مقاومت تا سطح ۴۱۱۱ هم پیش‌روی کرد. در این بین کف حمایتی خود را نیز روی ۴۰۷۶ تومان حفظ کرد.

اما در بازگشایی روز چهارشنبه، با وجود اینکه به نظر می‌رسید که در برخی معاملات کف حمایتی خود را از دست داده است، توانست در اغلب معاملات به همان روال روز سه شنبه عمل کند و حول و حوش ۴۱۰۰ معامله شود و حتی تا ۴۱۴۰ تومان هم برسد. در بقیه روز تا این لحظه به اصلاح آرام قیمت خود تا محدوده ۴۱۲۰ تومان پرداخته است.

آن چه پیداست این است که دلار برای ادامه روند صعودی نیاز به حفظ قیمت بالای ۴۱۳۵ تومان را دارد. در غیر این صورت ریزش قیمت آن تا ۴۱۰۰ تومان چندان بعید نخواهد بود.

منبع:اقتصاد.آنلاین

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا