ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی مشتریانش را به بدافزار آلوده کرد

یکی از بزرگترین شرکت‌های مخابراتی در کره جنوبی، صدها هزار مشتری خود را با بدافزار هدف قرار داده است تا مانع استفاده آنها از سایت‌های تورنت شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رسانه‌های داخلی ادعا می‌کنند که  شرکت «کره تلکام» (KT) از روش‌های غیرقانونی برای جلوگیری از استفاده از نرم‌افزار دانلود همتا به همتا (P۲P) استفاده کرده است.

گویا شرکت «کره تلکام»  یک واحد کامل را برای توسعه، نگهداری و توزیع بدافزار اختصاص داده است. کل عملیات در ماه مه سال ۲۰۲۰ آغاز شد و در یک مقطع، حدود ۶۰۰ هزار نفر را هدف قرار داد.

قربانیان، کاربران برنامه Grid بودند که ناگهان با ایجاد پوشه‌های عجیب و غریب یا پنهان کردن کامل فایل‌های دانلود شده، روبرو شده بودند و در برخی موارد، رایانه‌های شخصی آلوده به طور کلی از کار افتادند.

نماینده برنامه Grid به وب سایت تِک نادو گفت: تنها کاربرانی که از خطوط اینترنتی «کره تلکام» استفاده می کردند، دچار مشکل شدند.

از آنجایی که منشا بدافزار ظاهرا از دیتاسنتر «کره تلکام» به نام «بوندانگ آی دی سی» بود، پلیس به زودی وارد ماجرا شد. گویا دفتر منطقه جنوبی گیونگ گی مظنون است که «کره تلکام»، قانون حفاظت از اسرار ارتباطات و قانون شبکه اطلاعات و ارتباطات را نقض کرده است. در این بین، مدیرعامل «کره تلکام» هم از سمت خود کناره گیری کرده است.

در مجموع ۱۳ نفر شناسایی و برای پیگرد قانونی معرفی شدند. یک تحقیق جدید نیز ماه گذشته آغاز شد.

بر اساس گزارش رجیستر، سایت‌های P۲P مانند سرویس‌های پخش قانونی، اغلب می‌توانند بار شبکه‌ها را افزایش دهند. در مقطعی، شرکت‌های مخابراتی کره جنوبی حتی با نتفلیکس بر سر اینکه چه کسی باید هزینه عملیات شبکه و هزینه های ساخت را بپردازد، به مبارزه قانونی پرداختند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا