اقتصاد کلان

رکورد تازه ترکیه!

ترکیه؛ پنجمین کشور پربازدید جهان، با جذب حدود ۱۸ میلیون گردشگر در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۴ رکورد تازه‌ای را در گردشگری ثبت کرد. آلمان، روسیه و ایران بیشترین گردشگر را به ترکیه فرستاده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بر اساس آخرین آمار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه که از سوی رسانه‌های این کشور منتشر شده است، ترکیه بین ماه‌های ژانویه تا می ۲۰۲۴ میزبان ۱۷.۸۱ میلیون بازدیدکننده بوده است.

همچنین بخوانید

تعداد بازدیدکنندگان یا گردشگران خارجی این کشور در این مدت نسبت به سال قبل با ۱۲.۴۷ درصد افزایش به ۱۵.۷۸ میلیون نفر رسیده است، درحالی که ۲ میلیون و ۲۴ هزار و ۸۶۵ شهروند ترک مقیم خارج از کشور، در این مدت به ترکیه سفر کردند، به این ترتیب مجموع گردشگران و بازدیدکنندگان این کشور در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۴ به ۱۷ میلیون و ۸۰۹ هزار و ۷۸ نفر رسیده است.

آلمان با ۱۶.۲ درصد افزایش و ۱.۱۲ میلیون مسافر، در رتبه‌بندی کشورهایی که بیشترین بازدیدکننده را در این پنج ماه به ترکیه فرستاده، پیشتاز است. روسیه با ۱.۰۸ میلیون بازدیدکننده در جایگاه دوم قرار دارد. ایران با ۹۴۶ هزار و ۴۳۷ بازدیدکننده با ۵۱.۷۸ درصد افزایش، رتبه سوم را به خود اختصاص داده است و بلغارستان و بریتانیا به دنبال این کشورها، بیشتر بازدیدکننده را در ترکیه داشتند.

وزارت فرهنگ و گردشگری همچنین اعلام کرد تنها در ماه می سال ۲۰۲۴، این کشور پذیرای ۵.۱۳ میلیون بازدیدکننده و مسافر خارجی بوده است که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

روسیه با ۱۵.۳۲ درصد افزایش و ۷۳۹ هزار و ۱۷ بازدیدکننده در صدر فهرست کشورهایی است که بیشترین بازدیدکننده را در ماه می به ترکیه فرستاده است. آلمان با ۱۸.۱۲ درصد افزایش و ۷۲۹ هزار و ۵۰۵ بازدیدکننده پس از روسیه قرار دارد، در حالی که بریتانیا با ۲۱.۶۲ درصد افزایش و ۵۵۰ هزار و ۵۹۲ بازدیدکننده در رتبه سوم قرار دارد. بلغارستان و لهستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

براساس داده‌های وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، شهر استانبول در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۴، عملکرد چشمگیری از خود نشان داده است. بر اساس داده‌های وزارت فرهنگ و گردشگری، استانبول در پنج ماه اول میزبان ۶.۹۲ میلیون بازدیدکننده خارجی بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۳۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد. در ماه می، این شهر با استقبال ۱.۶۸ میلیون بازدیدکننده خارجی ۱۱.۴۸ درصد افزایش مسافر داشت. روسیه، آلمان، ایالات متحده آمریکا، ایران، بریتانیا و فرانسه به ترتیب سهم قابل توجهی در گردشگری استانبول در ماه گذشته میلادی داشتند.

داده‌پردازی‌های اخیر سازمان جهانی گردشگری نیز نشان می‌دهد ترکیه در سال ۲۰۲۳ با جذب بیش از ۵۵ میلیون گردشگر، رتبه پنجم کشورهای پربازدیدکننده جهان را پس از فرانسه، اسپانیا، آمریکا و ایتالیا به دست آورده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا