صنعت، معدن، تجارتمعدن

شکل گیری شهرک زنجیره مس با راهبری ایمیدرو؛ به زودی

به گزارش واحد خبر روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، عملیات اجرایی شهرک تخصصی صنعت مس با هدف جهش تولید و توسعه این صنعت در پایین دست، با راهبری ایمیدرو به زودی آغاز می شود. محمدرضا موثقی نیا در جلسه پایش برنامه های راه اندازی شهرک مس با اعلام این مطلب، افزود: توسعه زنجیره مس به ویژه در پایین دست؛ از اولویت های ایمیدرو محسوب می شود و رونمایی از شهرک مس در همین راستا است.

موثقی نیا با بیان اینکه افزایش سرمایه شرکت توسعه زنجیره مس در حال پیگیری است، افزود: در جهت توسعه این شهرک باید نسخه واحدی برای ایجاد و استقرار صنایع زنجیره مس در اختیار باشد تا برنامه ها هدفمند دنبال شود.

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: طرح توسعه صنعت مس در راستای “جهش تولید” خواهد بود و از اهمیت بالایی برخوردار است به گونه‌ای که بازار هدف، نوع تولید محصول و گرفتن سهم از تولید محصولات “های تکنولوژی” از اولویت‌های ایمیدرو برای استقرار صنایع در شهرک زنجیره صنایع پایین دستی مس محسوب می شود.

وی با اشاره به الزامات راه اندازی این شهرک، گفت: تعیین تکلیف محدوده های امیدبخش مس یک از عوامل راهبردی و مهم برای تحقق این مهم است.

موثقی نیا ادامه داد: در این زمینه ایمیدرو مطالعات جانمایی را در دستور کار قرار داده است تا موقعیت های مناسب ایجاد این شهرک در نقاط مختلف کشور را شناسایی و در دستور کار قرار دهد که اولین نقطه شهرستان لامرد در جنوبی ترین منطقه استان فارس و در دل منطقه ویزه اقتصادی لامرد است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اهمیت تامین نیروی انسانی متخصص در این شهرک، اظهار داشت: ایمیدرو آمادگی دارد تا در تامین نیروی انسانی متخصص و مجرب حمایت های لازم را داشته باشد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا