ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مهلت ۶ ماهه شرکت‌های اینترنتی استرالیا برای ایمنی کودکان

استرالیا به صنعت اینترنت، ۶ ماه فرصت داد تا دستورالعمل قابل اجرایی را درباره نحوه متوقف کردن دسترسی کودکان به محتوای نامناسب و مستهجن ارائه کنند یا با دستورالعملی روبرو خواهند شد که دولت تعیین می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، کمیسر ایمنی آنلاین استرالیا اعلام کرد به اعضای صنعت اینترنت، نامه‌ای نوشته و از آنها خواسته است طرحی را تا سوم اکتبر ارائه کنند که در آن نحوه برنامه‌ریزی برای محافظت از افراد زیر سن قانونی از مشاهده محتوای نامطلوب از جمله مضامین خودکشی و اختلالات خوردن، تشریح شده باشد.

جولی اینمن گرنت، کمیسیونر استرالیا اعلام کرد این دستورالعمل باید استانداردهایی را برای نحوه بررسی مناسب بودن محتوا برای کاربران توسط فروشگاه‌های برنامه، وب سایت‌ها از جمله وب سایت‌های هرزه‌نگاری و دوستیابی، موتورهای جست‌وجو، پلتفرم‌های شبکه اجتماعی، خدمات چت و حتی پلتفرم‌های بازی چند نفره تعیین کند.

وی اظهار کرد:‌ قرار گرفتن کودکان در معرض خشونت و هرزه‌نگاری، مایه نگرانی اصلی بسیاری از والدین و مراقبان است و آنها نقش اساسی را در این زمینه ایفا می‌کنند. اما همه چیز نمی‌تواند بر دوش آنها باشد. ما به صنعتی نیاز داریم که با قرار دادن موانع موثر، سهم خود را ایفا کند.

درخواست از صنعت اینترنت، فاز دوم دستورالعمل‌های صنعت را آغاز می‌کند که تحت نظارت رگولاتوری قرار دارد و پیش از این دستورالعمل‌هایی را در خصوص نحوه توقف انتشار محتوای تروریستی یا سوءاستفاده از کودکان، تائید کرده است.

رگولاتور استرالیایی اعلام کرد تدابیر تحت پوشش این دستورالعمل شامل احراز هویت، کنترل‌های والدین و نرم افزاری که محتوای جنسی ناخواسته را تیره یا فیلتر می‌کند، کودکان را در برابر هرزه نگاری محافظت می‌کند.

سخنگوی گوگل اعلام کرد این شرکت همکاری نزدیکی با صنعت اینترنت استرالیا در زمینه دستورالعمل جدید خواهد داشت و شرکت متا (شرکت مادر فیسبوک و اینستاگرام)، اعلام کرد این شرکت به تعامل سازنده با کمیسیونر ایمنی آنلاین ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی نهاد صنعتی DIGI که اکثر شرکت‌های اینترنتی بزرگ، از اعضای آن هستند و در دور اول دستورالعمل‌ها همکاری کرده است، اعلام کرد به دنبال ادامه تعامل با دولت و کمیسیونر ایمنی آنلاین است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا