بورسفرابورس

کاهش نرخ بهره و بهبود وضعیت اقتصادی، دو اقدام مهم دولت چهاردهم برای رونق بازار سرمایه/ تصمیم‌های سیاسی و اقتصادی هدفمند شود

حسین درودیان، اقتصاددان با اشاره به اولویت‌های دولت چهاردهم بیان داشت: بهبود و اصلاح وضعیت کلی اقتصاد و کاهش نرخ بهره، دو مولفه مهم برای بازگشت اعتماد سرمایه‌گذاران به بورس است.

همچنین بخوانید
حسین درودیان

حسین درودیان، با بیان این که بازار سرمایه نسبت به بازارهای مالی دیگر از ارزندگی لازم برخوردار است و بدون شک هر تصمیم و اقدامی در جهت تقویت بازار سرمایه تاثیر بسزایی در رشد آن دارد، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: بازار سرمایه به عنوان یکی از حوزه‌های مهم اقتصادی نقش قابل توجهی در تامین مالی بنگاه‌های تولیدی دارد و با بهبود و اصلاح وضعیت کلی اقتصاد، آینده روشنی برای سهامداران رقم خورده و اعتمادسازی قابل توجهی برای آنان ایجاد خواهد شد.

اصلاح دورنمای کلی اقتصاد

وی در ادامه افزود: شفافیت موجود در بازار سرمایه عامل مهم و کلیدی برای جذب سرمایه‌گذاران و ورود نقدینگی برای رشد و رونق تولید است. بنابراین، به منظور حمایت از سهامداران و ورود سرمایه‌های بسیار به این بازار ضروری است در دولت چهاردهم ضمن اصلاح دورنمای کلی اقتصاد، درجه انقباض سیاست‌های پولی کاهش یابد و تدابیر لازم به منظور کنترل نرخ بهره صورت گیرد تا شاهد ورود نقدینگی به بازار باشیم.

درودیان، هدفمند شدن تصمیم‌های سیاسی و اقتصادی را به عنوان منطقی‌ترین و فوری‌ترین اقدام برای رونق بازار سرمایه در دولت چهاردهم ذکر کرد و گفت: بازار سهام نباید با تصمیمات خلق‌الساعه و یک شبه و رفتارهای هیجانی دچار آسیب و نوسان شود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا