بانکبانک و بیمه

ثبات اقتصادی مانع اثرگذاری شوک‌های سیاسی در بازار ارز شد

کارشناس اقتصادی گفت: آرامش بازار ارز ماحصل دیپلماسی ارزی است که با هدف بازگشت آرامش و ثبات به بازار از سوی بانک مرکزی دنبال شد.

محمد کهندل؛ کارشناس و تحلیلگر اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا در خصوص مدیریت بازار ارز و جلوگیری از اثرگذاری شوک‌های سیاسی بر نرخ دلار و سایر ارز‌های خارجی اظهار کرد: دراین موضوع شکی نیست که شوک‌هایی که عموماً به اقتصاد وارد می‌شوند اگر دلیل اقتصادی داشته باشد با راهکار‌های اقتصادی پیش بینی شده قابل حل و فصل است، اما مسائل تاثیرگذار بر بازار ارز ایران طی سال‌های گذشته بیشتر ناشی از شوک‌های سیاسی بوده است.

وی در این باره یادآور شد: زمینه‌های اقتصادی برای ثبات بازار ارز در ماه‌های گذشته فراهم شده و مدیریت صحیح بازار ارز تا حد قابل توجهی توانسته زمینه‌ساز جلوگیری از اثرات شوک‌های سیاسی بر نرخ دلار شود.

کارشناس و تحلیگر اقتصادی تصریح کرد: بانک مرکزی با مدیریت دکتر فرزین نشان داد اگر زمینه‌های مدیریت درست بازار ارز فراهم شود قطعا تحریم‌ها و قطعنامه‌های دشمن آنچنان نمی‌تواند کارساز باشد و اثر خاصی بر بازار و انتظارات تورمی به جا بگذارد.

کهندل افزود: آرامش کنونی بازار ارز ماحصل دیپلماسی ارزی است که اتفاقا با هدف بازگشت آرامش و ثبات به بازار ارز از سوی بانک مرکزی دنبال شد.

وی اظهار کرد: باوجود اینکه متاسفانه با پایان مجلس شورای اسلامی؛ شاهد حادثه‌ای برای رئیس جمهور عزیز و خدمتگزارمان بودیم، اما مردم به چشم خود شاهد ثبات سیاسی و اقتصادی در کشور هستند، چرا که این آثار برگرفته از مدیریتی بود که طی سه سال گذشته همزمان دولت سیزدهم و بانک مرکزی رقم زده بودند.

این تحلیلگر اقتصادی گفت: بر این اساس مقام معظم رهبری به مردم اطمینان خاطر دادند که هیچ چیز کشور را به چالش نمی‌کشد وهمه مسائل و کار‌ها براساس قانون اساسی، روال طبیعی و عادی خود را طی خواهد کرد و واقعاً هم همین‌طور بود.

کهندل در پایان تاکید کرد: بی ثباتی  حوزه سیاست خارجی در سال‌های گذشته بازار ارز و اقتصاد را تحت تکانه‌های مختلفی قرار داده بود، اما دراین دوره شاهد بودیم ثبات اقتصادی و ارزی مانع اثرگذاری شوک‌های سیاسی شد.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا