بورسفرابورس

ورود نقدینگی به بورس با اجرای طرح مالیات برسوداگری

عباس پاپی‌زاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، کنترل سفته‌بازی و افزایش هزینه فعالیت‌های غیرمولد را از اهداف طرح مالیات بر سوداگری برشمرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود با اجرای درست و کامل این طرح، شاهد ورود سرمایه‌ به بازار سهام باشیم. 

همچنین بخوانید
پاپی زاده

عباس پاپی‌زاده، جلوگیری از سفته‌بازی و حذف دلالی در بازارهای غیرمولد را از اهداف اجرای طرح مالیات بر سوداگری برشمرد و به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)،گفت: کنترل سوداگری، افزایش هزینه فعالیت‌های غیرمولدی همچون سفته‌بازی در بازارهای املاک، ارز، سکه و غیره از اهداف تصویب این طرح در مجلس است. لذا انتظار می‌رود آن بخش از سرمایه که در این بازارها معامله و سود آن عمدتا نصیب دلالان و سفته‌بازان می‌شود به بازار سهام منتقل شود.

ترغیب بنگاه‌ها به تامین مالی داخلی

وی با تاکید بر ضرورت اجرای طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در شرایط فعلی اقتصاد افزود: مجلس با در نظر گرفتن ارتقای شفافیت فعالیت‌های اقتصادی، اجرای این طرح را در کشور لازم الاجرا می‌داند چرا که منافع زیادی برای مردم و رشد تولید به همراه دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، ترغیب بنگاه‌ها به تامین مالی داخلی و ارتقای کارایی اقتصادی را از دیگر اهداف طرح مالیات بر سوداگری برشمرد و گفت: با توجه به اینکه بازار سرمایه از شفافیت لازم برخوردار است، انتظار می‌رود با اجرای درست و کامل این طرح، شاهد ورود سرمایه‌ به این بازار باشیم.

جلوگیری از ورود سرمایه‌ها به بخش غیرمولد

این نماینده مجلس در ادامه به خرید و فروش‌های کاذب در بازارهای مختلفی چون سکه، طلا، ارز، خودرو و املاک که موجب افزایش قیمت‌ها و ایجاد سوداگری می‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: هدف از تصویب این طرح، جمع آوری بخش غیرواقعی و سوداگری در این بازارها است تا با جلوگیری از ورود سرمایه به بخش غیرمولد، نقدینگی به سمت بازار سهام هدایت شده و مسیر برای افزایش تولید و اشتغال هموارتر شود.

پاپی‌زاده خاطرنشان کرد: با تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه، سوداگرانی که تاکنون مالیات پرداخت نمی‌کردند، مشمول مالیات شده که به نفع اقتصاد خواهد بود.

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا