صنعت، معدن، تجارت

سامانه فکتورینگ مطالبات قراردادی در دسترس عموم قرار گرفت

سامانه «فکتورینگ مطالبات قراردادی» وزارت اقتصاد به طور رسمی در دسترس عموم فعالان تولیدی و خدماتی کشور قرار گرفت.

به گزارش آرمان اقتصادی، در راستای اجرای ماده ۸ قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و با هدف ایجاد بسترهای جدید برای ارائه شیوه‌های نوین تأمین مالی، سامانه «فکتورینگ مطالبات قراردادی» وزارت امور اقتصادی و دارایی به نشانی https://factoring.mefa.ir/ پس از حدود یک سال بهره‌برداری آزمایشی، به طور رسمی در دسترس عموم فعالان تولیدی و خدماتی کشور قرار گرفت.

همچنین بخوانید

قابلیت‌های برجسته این سامانه عبارتند از فکتورینگ (تأمین مالی دریافتنی‌ها)، فکتورینگ معکوس (تأمین مالی پرداختنی‌ها) و فکتورینگ در زنجیره تأمین با این توضیح که قابلیت فکتورینگ (تأمین مالی دریافتنی‌ها)، امکان تأمین مالی بر اساس مطالبات دریافتنی کسب و کارها را فراهم می‌آورد؛ فکتورینگ معکوس (تأمین مالی پرداختنی‌ها) که در این حالت، کسب و کارها می‌توانند از طریق تأمین مالی پرداختنی‌ها، تعهدات مالی خود را به تامین‌کنندگان تسویه کنند و فکتورینگ در زنجیره تأمین که سامانه این امکان را فراهم می‌سازد که تمامی مراحل فکتورینگ در زنجیره تأمین به صورت الکترونیکی و هوشمند انجام شود.

ویژگی‌ها و امکانات سامانه

فرآیند الکترونیکی و هوشمند: از مرحله ثبت‌نام کسب‌وکار، احراز مطالبات تا انعقاد قرارداد بین نهاد مالی و تأمین مالی‌شونده، همه چیز به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود. این فرآیند نه تنها به تسهیل امور مالی کمک می‌کند، بلکه از دقت و سرعت بیشتری نیز برخوردار است.

مدیریت مطالبات: امکان مدیریت و پیگیری ساده و کارآمد مطالبات قراردادی برای هر دو طرف تأمین مالی کننده و تأمین مالی شونده، به واسطه این سامانه فراهم شده است.

توسعه امکان تأمین مالی: این سامانه بستر مناسبی برای نهادهای بانکی و غیر بانکی جهت تأمین مالی ایجاد می‌کند و دسترسی عموم کسب‌وکارهای حقیقی و حقوقی به منابع مالی را گسترش می‌دهد.

تسهیل در امور مالی: با ارتقا فرآیندهای مالی و معرفی شیوه‌های نوین تأمین مالی، دسترسی سریع‌تر و کارآمدتر به منابع مالی ممکن می‌شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا