امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

رفع تداخلات اراضی کشاورزی باید به صورت پلاک‌محور صورت گیرد

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: رفع تداخلات باید به صورت پلاک‌محور باشد و استان‌هایی که به صورت بلوکی کار کرده‌اند باید بلوک‌ها را تبدیل به پلاک کنند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در پنجاه و پنجمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی بیان کرد: تغییر کاربری اراضی کشاورزی ممنوع است و باید آئین‌نامه نصاب در این مورد رعایت شود، ضمن اینکه واحدهای صنعتی باید فقط در شهرک‌های صنعتی احداث شود.

وی افزود: پلاک‌هایی که در حریم شهر واقع شده‌اند، باید توسط مدیریت امور اراضی رفع تداخل شود ولی برای رعایت حق و حقوق دولت باید با اداره‌های راه و شهرسازی مکاتبه صورت گیرد و مدارک و مستندات درخواست شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور خاطرنشان کرد: رفع تداخلات باید به صورت پلاک‌محور صورت گیرد و استان‌هایی که به صورت بلوکی کار کرده‌اند باید بلوک‌ها را تبدیل به پلاک کنند، این کار برای اجرای قانون الزام به ثبت معاملات و حدنگاری اراضی کشاورزی ضروری است.

وی ادامه داد: در استان‌هایی که رفع تداخلات به اتمام رسیده است باید از ستاد سازمان کارشناسانی به آن استان اعزام شوند و سوابق را در سامانه کنترل کنند و گزارش جامعی از عملکرد کمی و کیفی استان ارائه شود.

افلاطونی تأکید کرد: نظارت بر اراضی واگذار شده و مجوزهای تغییر کاربری ضروری است و مطابق قانون دستگاه‌های صادرکننده موافقت اصولی و پروانه تأسیس باید سالی دو بار از این طرح‌ها بازدید کنند و گزارش نظارت را نیز ارائه دهند.

به گفته وی، تفاهم نامه با سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی منعقد و ابلاغ شده و ظرفیت بسیار مناسبی برای نظارت‌ها ایجاد کرده است و مجموعه جهاد کشاورزی باید نظارت عالی بر فعالیت آنها داشته باشد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور تصریح کرد: قانون الزام به ثبت معاملات به تمام کشور ابلاغ شده و برای همه استان‌ها لازم‌الاجرا است و باید تکالیف این سازمان در خصوص اجرای این قانون برای مدیران امور اراضی استان‌ها تبیین شود.

افلاطونی افزود: شیوه‌نامه تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی تنظیم و ابلاغ شده است و ظرفیت بسیار خوبی دارد تا بتوانیم اراضی کشاورزی را تجمیع و یکپارچه کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا