ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ترامپ، زاکربرگ را به زندان تهدید کرد

دونالد ترامپ تهدید کرد اگر دوباره به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، مارک زاکربرگ، مدیرعامل شرکت متا و کلاهبرداران انتخاباتی را به زندان خواهد انداخت.

به گزارش آرمان اقتصادی، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تهدید کرده است در صورت انتخاب مجدد به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا و متقلبان انتخاباتی را مورد پیگرد قرار خواهد داد. ترامپ در شبکه اجتماعی «تروث سوشال» درباره فرستادن متقلبان انتخاباتی و زاکربرگ به زندان برای مدت طولانی، نوشت.

همچنین بخوانید

ترامپ روز سه‌شنبه در پستی در «تروث سوشال»، نوشت: همه آنچه می‌توانم بگویم این است که اگر رئیس جمهور منتخب شوم، کلاهبرداران انتخاباتی را در سطحی که پیش از این هرگز دیده نشده بود، مورد پیگرد قرار خواهم داد و آنها را به مدت طولانی به زندان خواهم انداخت.

هر چند مدتی است دونالد ترامپ عصبانیت خود را نسبت به موسس فیس‌بوک ابراز کرده است، روابطش با مارک زاکربرگ همیشه این قدر تیره نبود. در سال ۲۰۱۹، رئیس‌جمهور سابق آمریکا میزبان موسس فیس‌بوک برای ضیافت شام در کاخ سفید بود. در آن زمان، زاکربرگ برای ادای توضیحات درباره رمزارز لیبرای فیس‌بوک که هنوز عرضه نشده بود، باید به واشنگتن دی سی می‌رفت.

ترامپ، زاکربرگ را به زندان تهدید کرد

بر اساس گزارش وب سایت مانی کنترل، در گذشته، اظهارات و رویدادهای متعدد باعث شد عصبانیت ترامپ نسبت به زاکربرگ افزایش پیدا کند.

ترامپ در زمان ریاست جمهوری خود، از فیس‌بوک انتقاد کرده و تهدید کرده بود یک شکایت دولتی علیه این شرکت به دلیل رفتار مغرضانه نسبت به محافظه کاران انجام خواهد داد. تیرگی روابط ترامپ با فیس‌بوک در سال ۲۰۲۰ و هنگامی که این پلتفرم در واکنش به حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره، فعالیت رئیس جمهور سابق آمریکا را به مدت نامعلوم ممنوع کرد، به اوج خود رسید.

فیس‌بوک نخستین شبکه اجتماعی بود که حساب کاربری ترامپ را به مدت نامعلوم تعلیق کرد. پیش از آن، توییتر، حساب ترامپ را به مدت ۱۲ ساعت تعلیق کرده بود اما روز بعد، دسترسی وی را برگردانده بود.

ترامپ حتی مخالف قانونی است که تحت آن، تیک‌تاک از فروشگاه‌های برنامه آمریکا حذف می‌شود، مگر آن که شرکت چینی بایت‌دنس حاضر شود سهم خود در این اپلیکیشن را بفروشد. ترامپ نگران است قانون ممنوعیت تیک‌تاک، یکی از دشمنان او یعنی شرکت متا را تقویت کند که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام است.

رئیس‌جمهور سابق از مارک زاکربرگ، موسس شرکت شبکه اجتماعی متا، به دلیل اهدای ۴۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۰ برای کمک به دولت‌های ایالتی و محلی برای برگزاری انتخابات خود در بحبوحه پاندمی کرونا از طریق تسهیل رای‌گیری پستی، ناراحت است چرا که ترامپ از این سیستم، به عنوان سیستمی مملو از تقلب، بدگویی کرده است.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا