انرژی

تامین برق و پایدارسازی ‌شبکه‌ انتقال برق جنوب خوزستان

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: در ادامه روند پایدارسازی شبکه انتقال برق جنوب خوزستان، نیروگاه آبادان به نیروگاه افق متصل شد.

علی اسدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با اتصال نیروگاه برق آبادان به نیروگاه افق، برق مورد نیاز جنوب خوزستان (شهرستان‌های آبادان، شادگان و ماهشهر) تامین و پایداری شبکه افزایش پیدا کرد.

همچنین بخوانید

وی با اشاره به طوفان و تندباد در اردیبهشت ماه خوزستان و آسیب به خطوط برق انتقال و فوق توزیع این منطقه، افزود: با بسیج همه امکانات در کمترین زمان ممکن دکل‌های آسیب دیده و سقوط کرده نوسازی، بازسازی و بهینه‌سازی شد تا شبکه به حالت عادی برگردد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به تلاش نیروهای عملیاتی و سختی‌های محیطی کار برای عادی سازی شبکه انتقال برق این منطقه، ادامه داد: با توجه به نزدیکی شروع پیک مصرف و شدت گرما در جنوب خوزستان، در سه شیفت ‌کاری عملیات عادی‌سازی خطوط ۱۳۲، ۲۰۰ و ۴۰۰ کیلوولت انجام شد و شبکه به حالت عادی بازگشت.

اسدی بیان کرد: در ادامه این اقدامات، با اتصال نیروگاه برق آبادان به نیروگاه افق به وسیله خطوط ۲۳۰ و ۴۰۰ کیلوولت، تامین برق منطقه از امنیت بیشتری برخوردار شد و در پایداری کامل قرار گرفت.

وی اضافه کرد: با این اقدامات تلاش می‌شود که عبور موفقی از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۳ صورت بگیرد و با همراهی مردم در اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف، این موفقیت حاصل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اعلام پایان پروژه بازسازی و احداث برج‌های حادثه دیده در منطقه شادگان و اتصال نیروگاه آبادان به نیروگاه افق، از حمایت و راهبری مدیرعامل و معاونین شرکت توانیر و اقدامات کارکنان معاونت بهره‌برداری و دیگر بخش‌های شرکت برای به اتمام رساندن این پروژه سخت و پایدارسازی شبکه برق منطقه در شرایط گرمای طاقت‌فرسای بالای ۵۰ درجه و رطوبت شدید هوا، تقدیر و قدردانی کرد.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا