ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

بزرگترین برنده در بازار جهانی رایانه شخصی

فروش جهانی رایانه‌های شخصی در سه ماهه دوم با کمک دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی، سه درصد افزایش یافت و اپل، بزرگترین رشد را در میان سازندگان رایانه شخصی تجربه کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، موسسه تحقیقاتی آی دی سی در گزارشی اعلام کرد فروش رایانه شخصی در سه ماهه منتهی به ژوئن، به ۶۴.۹ میلیون دستگاه رسید که به منزله دومین فصل رشد متوالی پس از دو سال کاهش بود.

همچنین بخوانید

طبق آمار آی دی سی، فروش اپل، رشد ۲۰.۸ درصدی در مقایسه با سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ داشت که بزرگترین رشد در میان سازندگان رایانه شخصی جهانی بود و پس از اپل، گروه ایسر با رشد ۱۳.۷ درصدی قرار گرفت.

پیش بینی می‌شود بازار رایانه شخصی پس از فضای خریدی که در دوران پساکرونا مشاهده شد، از ملایم شدن سفارش‌ها بهبود پیدا کند.

به گفته رایان ریث از گروه آی دی سی، به نظر رسید اشتیاق بازار پیرامون رایانه‌های هوش مصنوعی و سیکل نوسازی تجاری، چیزی است که بازار رایانه شخصی برای دومین فصل رشد متوالی نیاز داشت.

با این حال، نتایج ضعیف در چین همچنان بازار را عقب نگه داشت و بدون در نظر گرفتن این کشور، فروش جهانی بیش از پنج درصد در سه ماهه دوم، بر مبنای سال به سال، رشد کرد.

بر اساس گزارش رویترز، گروه لنوو سهم بازار ۲۲.۷ درصدی داشت و پس از آن هیولت پاکارد با سهم ۲۱.۱ درصدی قرار گرفت. سهم دل تکنولوژی به ۱۵.۵ درصد رسید در حالی که فروش این شرکت، ۲.۴ درصد کاهش یافت.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا