انرژی

تحمل طبقه آخر جهنم برای ممانعت از خاموشی کشور

مهندسان و اپراتورهای نیروگاه رامین اهواز ایثاری بزرگ را رقم زدند؛ ۱۸ساعت عملیات نجات در دمای ۷۰درجه و رطوبت بالای ۹۰درصد برای خارج نشدن شبکه و از دست نرفتن برق و خاموشی کشور.

نشتی کندانسور واحد ۳۰۵ مگاواتی نیروگاه رامین که می‌توانست به خاموشی در بخشی از کشور در تیرماه و گرم‌ترین روزهای سال ختم شود، توسط متخصصان داخلی طی کمتر از ۱۸ ساعت در حالت آماده‌ به کاری نیروگاه تعمیر شد.

همچنین بخوانید

ساعت ۹ صبح چند روز پیش، کندانسور توربین ‎نیروگاه رامین اهواز نشتی پیدا کرد. مطابق پروتکل، باید ابتدا فعالیت نیروگاه ۲ روز متوقف می‌شد و سپس کار تعمیر آغاز می‌شد اما متخصصان تصمیم ‌گرفتند در حالت آماده به کار نیروگاه، عملیات تعمیرات را انجام دهند.

تعمیر نیروگاه در حالت آماده به کار زمانی دشوار می‌شود که بدانیم دمای محیط توربین نزدیک به ۷۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰ درصد است و داغ‌ترین چایی که به عمرتان نوشیده‌اید ۶۵ درجه دما دارد. به عبارت دیگر نیروها باید در یک دریای آب جوش عملیات می‌کردند.

۱۸ ساعت عملیات پیچیده مهندسی بدون وقفه ادامه یافت و فردای آن روز تعمیرات با موفقیت به انتها رسید و نیروگاه بدون ثانیه‌ای توقف به تامین برق پرداخت و خطر خاموشی گسترده هم از کشور رخت بر بست.

تحمل طبقه آخر جهنم برای ممانعت از خاموشی کشور

تحمل طبقه آخر جهنم برای جلوگیری از خاموشی کشور

رضا خسروی و محمد امیری از مهندسان مکانیک و کارشناسان توربین تنها ۲ تن از ده‌ها متخصصی بودند که برای روشنایی مردم به طبقه آخر جهنم رفتند و برگشتند.

اگر هوای اهواز در تیرماه جهنم باشد، محیط نیروگاه رامین اهواز در خوزستان «طبقه آخر این جهنم خواهد بود». این بخشی از صحبت‌های رضا اپراتور نیروگاه است.

واکنش ظریف به جان فشانی جوانان نیروگاه رامین اهواز

محمد جواد ظریف، رئیس شورای راهبری دوره انتقال دولت چهاردهم و وزیر اسبق امور خارجه  به جان فشانی جوانان نیروگاه رامین اهواز، واکنش نشان داد و  نوشت: سلام بر رضا خسروی و محمد مهدی امیری، قهرمانانان بزرگوار ایران زمین از خوزستان همیشه سربلند، درود بر شما که همواره افتخار آفریده‌اید.

وی افزود: امیدوارم قدر شما و مردم خوب خوزستان را بدانیم و برای کاهش سختی‌ها و محرومیت‌های خوزستان و مناطق مشابه بکوشیم.

تحمل طبقه آخر جهنم برای ممانعت از خاموشی کشور

بوسه بر دستان کارگر زحمت‌کش نیروگاه رامین

امروز همچنین مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان در جمع کارکنان زحمتکش نیروگاه رامین اهواز حضور یافت . حجت الاسلام اخوان صباغ ضمن ابلاغ سلام و خداقوت ویژه حجت الاسلام و المسلمین قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی از زحمات مجاهدانه عزیزان زحمت کش در نیروگاه رامین تقدیر کرد.

تحمل طبقه آخر جهنم برای ممانعت از خاموشی کشور

وی با اشاره به سختی‌ها و چالش‌های تولید انرژی حیاتی برق به ویژه در تابستان طاقت فرسای خوزستان، بر لزوم صرفه جویی و مدیریت مصرف این انرژی توسط مردم تاکید کرد.

در حاشیه تقدیر از زحمات کارگران زحمت کش نیروگاه رامین مدیر کل تبلیغات اسلامی بر دستان کارگری که زحماتش اخیرا مورد توجه مردم قرار گرفت، بوسه زد.

تحمل طبقه آخر جهنم برای ممانعت از خاموشی کشور

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا