ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ترامپ طرفدار تیک‌تاک شد

دونالد ترامپ اعلام کرد با وجود تهدید ممنوعیت فعالیت تیک‌تاک در آمریکا، از این اپلیکیشن ویدئویی چینی حمایت می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای به بلومبرگ بیزنس گفت: من طرفدار تیک‌تاک هستم زیرا شما به رقابت نیاز دارید. اگر تیک‌تاک نداشته باشید، فیس‌بوک و اینستاگرام دارید. ترامپ پیش از این تیک‌تاک را که ۱۷۰ میلیون کاربر در آمریکا دارد، یک تهدید خوانده بود اما ماه گذشته به این پلتفرم پیوست.

همچنین بخوانید

ترامپ که از فیس‌بوک و اینستاگرام به دلیل تعلیق حساب‌های او به مدت ۲ سال و پس از واقعه حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ انتقاد کرده است، در مصاحبه‌ای در ژوئن گفت: هرگز از ممنوعیت تیک‌تاک حمایت نخواهد کرد.

ترامپ در دوره نخست ریاست جمهور خود، در سال ۲۰۲۰ تلاش کرده بود تیک‌تاک و وی‌چت را ممنوع کند اما دادگاه‌های آمریکا جلوی اجرای فرمان او را گرفتند. در ژوئن سال ۲۰۲۱ جو بایدن یک سلسله فرمان‌های ترامپ که ممنوعیت وی‌چت و تیک‌تاک را هدف گرفته بودند، را باطل کرد.

ترامپ در شرکت شبکه اجتماعی «گروه فناوری و رسانه ترامپ» که شبکه اجتماعی «تروت سوشال» را اداره می‌کند، سهام حداکثری دارد. شرکت رسانه‌ای ترامپ با وجود درآمد سه ماهه حدود ۷۷۰ هزار دلار که با دو فروشگاه استارباکس آمریکا قابل قیاس است، هفت میلیارد دلار ارزش بازار دارد.

یک دادگاه تجدیدنظر آمریکایی در سپتامبر به شکایت شرکت چینی بایت دنس مادر تیک‌تاک رسیدگی خواهد کرد که به قانون جدید برای فروش اجباری دارایی‌های تیک‌تاک در آمریکا معترض است. رسیدگی به این شکایت در دادگاه تجدیدنظر منطقه کلمبیا، سرنوشت تیک‌تاک را در هفته‌های منتهی به انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روشن خواهد کرد.

این فرمان که در ۲۴ آوریل توسط بایدن امضا شد، به بایت دنس تا ۱۹ ژانویه فرصت داده تا تیک‌تاک را بفروشد؛ در غیر این صورت با ممنوعیت در آمریکا مواجه خواهد شد. با این حال، کمپین انتخاباتی بایدن در فوریه، به تیک‌تاک پیوست.

کاخ سفید می‌گوید به دلایل امنیت ملی می‌خواهد شاهد پایان مالکیت چینی تیک‌تاک باشد اما به دنبال ممنوعیت تیک‌تاک نیست.

بر اساس گزارش رویترز، قانونگذاران آمریکایی به دلیل نگرانی از احتمال جاسوسی تیک‌تاک از شهروندان آمریکایی، در آوریل، چند هفته پس از معرفی لایحه فروش اجباری یا ممنوعیت تیک‌تاک، آن را به اتفاق آرا تصویب کردند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا